عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار برنا

تزریق واکسن حداکثری نگرانی از اومیکرون را کاهش داد/ واکنش‌های بدن بعد از دز سوم کرونا طبیعی است

۱۴۰۰/۱۰/۲۳ - ۰۷:۳۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۵۵۶۹
تزریق واکسن حداکثری نگرانی از اومیکرون را کاهش داد/ واکنش‌های بدن بعد از دز سوم کرونا طبیعی است
وجگانی گفت: افراد نسبت به تزریق دز سوم واکسن واکنش‌هایی را نشان می‌دهند که طبیعی است چون سطح ایمنی در این افراد بالا رفته است.

محمد وجگانی، عضو کمیته علمی ستاد  مقابله با کرونا، در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا گفت: در سراسر دنیا سویه قالب اومیکرون است.

وی با بیان اینکه بررسی‌ آمارهای موجود نشان می‌دهد در راستای ابتلا به اومیکرون در ایران روند افزایشی را داریم، افزود: با این حال دغدغه زیادی در این مورد نداریم چراکه اگر سویه قالب در کشور دلتا باشد تقریبا درصد بالایی از جامعه با توجه به واکسیناسیون برابر آن ایمن هستند.

وجگانی تصریح کرد: اگر رعایت پروتکل‌ها ادامه داشته باشد و چرخه‌ واکسیناسیون متوقف نشود، نگرانی از بابت اومیکرون نخواهیم داشت.

عضو کمیته علمی ستاد  مقابله با کرونا با اشاره به اینکه نمی‌توانیم در ایران بگوئیم همه افرادی که کرونا می‌گیرند به اومیکرون مبتلا شده‌اند، گفت: میزان افزایش مبتلایان به اندازه پیک قبلی کرونا نیست.

وجگانی درباره علت عوارض شدید تزریق سوم واکسن کرونا گفت: افراد نسبت به تزریق دز سوم واکسن واکنش‌هایی را نشان می‌دهند که طبیعی است چراکه سطح ایمنی در این افراد بالا رفته است و این واکنش‌های ایمنولوژیک با توجه به زمینه ژنتیکی افراد بیشتر تظاهر دارد.

وی با بیان اینکه عوارض‌های ایجاد شده بعد از تزریق دز سوم واکسن کرونا جای نگرانی ندارد و این امر نشان دهنده این است که افراد دارای ایمنی هستند، ادامه داد: مشاهده علائم موضعی نیاز به مراجعه به ندارد اما اگر علائمی شدیدتر  و غیر معمول به وجود آمد لازم است به پزشک مراجعه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما