انتقال ۲۰ مجروح سوانح جوی به مراکز درمانی

۱۴۰۰/۱۰/۲۷ - ۱۰:۳۰:۴۵
کد خبر: ۱۲۸۷۱۱۰
انتقال ۲۰ مجروح سوانح جوی به مراکز درمانی
مهدی ولی پور با اشاره به این که امدادرسانی به متاثرین از سوانح جوی در 7 استان ادامه دارد از انتقال 20 مجروح سوانح جوی به مراکز درمانی خبر داد.

به گزارش برنا؛ مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات در خصوص حوادث و سوانح جوی رخ داده در کشور از 24 لغایت 27 دی ماه گفت: تمامی استان های کشور در 72 ساعت گذشته متاثر از سوانح جوی بودند اما به علت شدیدتر بودن سوانح جوی در 23استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، بوشهر، خوزستان، زنجان، فارس، کهگیلویه وبویراحمد، قزوین، کرمان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، لرستان، مرکزی، مازندران، هرمزگان و یزد، عملیات های امداد و نجات در این مناطق انجام شد.

وی افزود: 130 شهرستان در این 23 استان تحت تاثیر سوانح جوی قرار گرفتند و در همین راستا جمعیت هلال احمر به 10 هزار و 472 نفر امدادرسانی و برای 1122 نفر نیز اسکان اضطراری فراهم شد. همچنین 40 نفر که در خطر سیلاب و کولاک بودند به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: در سه روز گذشته 20 مجروح سوانح جوی به مراکز درمانی منتقل و 5 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند. در این بازه زمانی 1253 دستگاه خودرو از برف و کولاک نجات داده شدند و آب از 98 واحد مسکونی تخلیه شد.

ولی پور ادامه داد: 1603 نیرو در قالب 505 تیم در این ماموریت ها مشارکت داشتند  و 128 دستگاه چادر، 2 هزار و 56 تخته پتو، 614 تخته موکت، 7 هزار و 841 کیلوگرم نایلون، 313 بسته غذایی، 127 بطری آب معدنی، 297 قوطی کنسرو، 215 قرص نان و 339 بسته بیسکوییت در میان آسیب دیدگان از سوانح جوی توزیع شد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر تاکید کرد: امدادرسانی در استان های آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان جنوبی، کردستان، کرمان، لرستان و هرمزگان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز