تداوم تعطیلی مدارس به نظام آموزشی کشور آسیب می زند

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۱۹:۲۸:۲۶
کد خبر: ۱۲۸۷۸۲۰
وزیر کشور گفت: تداوم تعطیلی مدارس بر نظام تعلیم و تربیت کشور آسیب وارد می کند و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مدارس درکشور باید به صورت حضوری بازگشایی شوند.

به گزارش برنا؛ احمد وحیدی، در حاشیه همایش بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ضرورت برگزاری حضوری مدارس در چندین نوبت در ستاد ملی مدیریت کرونا مورد بحث و بررسی واقع شد و در نهایت تصمیم بر حضوری بودن مدارس گرفته شد.

وحیدی با بیان اینکه در خصوص بازگشایی مدارس ارزیابی های مقایسه ای هم از سایر کشورهای دنیا صورت گرفت؛ گفت: درهیچ کشوری حتی در شدیدترین شرایط بیماری هم  آموزش و پرورش تعطیل نشد و روی این موضوع اتفاق نظر وجود دارد که تعطیلی آموزش و پرورش باعث عقب افتادگی های علمی می شود.

 وی اضافه کرد: در نشست مشترک امروز با وزیر آموزش پرورش هم تاکید شد که  مدارس باز و دانش آموزان در مدارس به صورت حضوری آموزش ببینند.

وحیدی با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارشی از ابتلاء به کرونا به دلیل حضور در کلاس درس نداریم؛ خاطر نشان کرد: مطابق گزارش وزارت بهداشت هیچ مشکل و مساله ای تاکنون در این خصوص دریافت نشده و برای همین اولیا و معلمان نباید نگران باشند و همه ابعاد موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه  از لحاظ واکسیناسیون شرایط خوبی داریم و روند مدیریت هوشمند بیماری هم به نحو موثری اجرا می شود، گفت: از این رو زمینه و شرایط کاملا برای برگزاری حضوری آموزش در مدارس فراهم است و البته لازم است که پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک برای ایمنی بیشتر از سوی دانش آموزان و معلمان رعایت شود.

وی گفت: در صورت بروز هر گونه شرایط جدید و تغییر وضعیت مطابق نظر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصمیم گیری های لازم صورت خواهد گرفت.

وحیدی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه  حضور دانش آموزان در حال حاضر اختیاری نیست، گفت: همه دانش آموزان باید در مدرسه حضور پیدا کنند و  اگر در منطقه ای گزارشی از وضعیت جدید بیماری اعلام شد، حسب مورد تصمیم گیری های مقتضی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز