در گفت‌وگو با برنا مطرح شد

کلاهبردارها نرم افزار «شاد مخصوص امتحانات» را هک کردند نه اپلیکیشن اصلی شاد

۱۴۰۰/۱۰/۳۰ - ۰۶:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۸۲۸۵
کلاهبردارها نرم افزار «شاد مخصوص امتحانات» را هک کردند نه اپلیکیشن اصلی شاد
مدیرعامل سامانه شاد گفت: شبکه دانش آموزی شاد با توجه به فرآیندهای احراز هویت و همچنین براساس تدابیر فنی اتخاذ شده توسط تیم فنی، به راحتی هک نمی‌شود و آنچه تحت عنوان «هک شاد» در رسانه‌ها مطرح می‌شود، در اصل کلاهبرداری با استفاده از اکانت‌های جعلی است.

به گزارش خبرنگار آموزش خبرگزاری برنا؛ چندی پیش خبری مبنی بر هک شدن اکانت شبکه شاد معلم یکی از مدارس شهرستان اردستان توسط دانش آموزی منتشر شد که در نهایت مشخص شد برگه‌های امتحانی ناپدید شدند و دیگر امکان دسترسی به آن‌ها وجود نداشته است. این امر نگرانی‌هایی را مجددا برای معلمها، دانش‌آموزان و خانوادههایشان ایجاد کرد.

در این باره علی کاظم‌زاده، مدیرعامل سامانه شاد، در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش خبرگزاری برنا گفت: تیم فنی و پشتیبانی شاد از کاربران خواسته‌ به منظور جلوگیری از کلاهبرداری، از نصب نسخه‌های جعلی شاد، نظیر «شاد مخصوص امتحانات» یا هرگونه اَپ دیگری خودداری کرده و نسخه جدید را فقط از طریق سایت shad.ir و یا استورهای معتبر نصب کنند.

وی با بیان اینکه شبکه دانش آموزی شاد با توجه به فرآیندهای احراز هویت و همچنین براساس تدابیر فنی اتخاذ شده توسط تیم فنی، به راحتی هک نمی‌شود و آنچه تحت عنوان «هک شاد» در رسانه‌ها مطرح می‌شود، در اصل کلاهبرداری با استفاده از اکانت‌های جعلی است، افزود: تیم فنی شاد، با بکارگیری فایروال و اتخاذ تدابیر امنیتی تاکنون توانسته جلوی حملات هکرها را گرفته و مانع از انتشار اطلاعات و یا هرگونه دسترسی غیر مجاز به دیتای کاربران شود.

مدیرعامل شبکه شاد ادامه داد: علاوه بر این برخی سودجویان با انتشار نسخه‌های جعلی اپلیکیشن شاد نظیر شاد مخصوص امتحانات، تلاش می‌کنند به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند، لذا لازم است کاربران دقت نمایند آخرین نسخه شاد را از سایت shad.ir و یا استورهای معتبر دریافت نمایند.

وی با بیان اینکه همچنین فرآیند ورود به اپلیکیشن تنها از طریق ارسال کد ورود پیامک به شماره وارد شده در اپلیکیشن است، لذا همچنان از کاربران خواسته می‌شود به هیچ عنوان این کد را در اختیار افراد و اکانت‌های دیگر قرار ندهند، گفت: کاربران شاد می‌توانند با مراجعه به بخش تنظیمات شاد و لمس گزینه دستگاه‌های فعال در قسمت حریم خصوصی و امنیت، دسترسی‌های غیرمجاز به حساب کاربری خود را قطع کنند.

کاظم‌زاده ادامه داد: تنها حساب کاربری رسمی پشتیبانی شاد @shadsupport و @shadsupport2 تنها ربات پشتیبانی شاد @shadAppSupportBot در این پلتفرم است.

وی تصریح کرد: شاد از کاربران خواسته است، در صورتی که مورد سوءاستفاده کلاهبرداران قرار گرفتند با مرکز پشتیبانی شاد به شماره تماس ۰۲۱۴۳۰۸۱ تماس گرفته و دسترسی سودجویان را قطع کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز