رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با برنا تاکید کرد

عزم شورای ششم شهر تهران برای توسعه موتورسیکلت‌های برقی

۱۴۰۰/۱۱/۰۲ - ۰۷:۰۱:۱۴
کد خبر: ۱۲۸۸۷۶۹
عزم شورای ششم شهر تهران برای توسعه موتورسیکلت‌های برقی
تشکری هاشمی گفت: بنده به عنوان رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل توسعه موتورسیکلت‌های برقی را با جدیت دنبال می‌کنم.

سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، درباره توسعه موتورسیکلت‌های برقی در دوره جدید مدیریت شهری، اظهار کرد: موتورسیکلت برقی یک راه حل تجربه شده و موفق است که می‌تواند بسیاری از مشکلات ترافیک و آلودگی هوای تهران را کاهش دهد.

وی با اشاره به مشکلات موتورسیکلت‌های بنزینی، تصریح کرد: موتورسیکلت‌های بنزینی مشکلاتی مانند آلودگی صوتی دارند. همچنین آلودگی بسیار زیادی را در محیط زیست ایجاد کرده‌اند، علاوه بر این موتورسیکلت‌های برقی به دلیل این‌که از فناوری روز برخوردار هستند ایمنی بیشتری دارند.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌ها برقی انتخاب بهتری برای راکبان موتورسیکلت است، بیان کرد: درحال حاضر استفاده‌های غیر متعارفی از موتورسیکلت‌های فعلی صورت می‌گیرد و موتورها درواقع نقش «وانت بار» را ایفا می‌کنند. با توسعه موتورسیکلت‌های برقی شاهد چنین مواردی نیستیم و اگر بناست موتورسیکلت برقی باری را جابه جا کند بار با وزن مناسب را جابه جا خواهد کرد که این به نظم بخشی ترافیک شهری کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: قیمت سوخت این موتورسیکلت‌ها دارای اهمیت است؛ در دوره چهارم شورای شهر قرار بود با توسعه موتورهای برقی برق رایگان در اختیار موتورسواران قرار داده شود، همچنین برای خرید موتورسیکلت‌های برقی وام‌ها و کمک‌های بلاعوضی در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: اگر در دوره جدید مدیریت شهری، شهرداری تهران نیز پیشنهادات مناسبی در این زمینه ارائه دهد و متناسب با بودجه‌ها نیز منابعی را اختصاص دهیم تا این حرکت پا گیرد، به نظر بنده از اقدامات ماندگار شورای ششم شهر تهران خواهد بود.

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل توسعه موتورسیکلت‌های برقی را با جدیت دنبال می‌کنم اما امیدوارم بتوانیم رای تمامی اعضای شورای شهر را در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما