طرح‌های خلق الساعه مترو تهران برای مادران و کودکان در روز زن

۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۰۵:۴۰:۱۱
کد خبر: ۱۲۸۹۶۴۰
طرح‌های خلق الساعه مترو تهران برای مادران و کودکان در روز زن
شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از واگن مترو مخصوص بانوان و کودکان رونمایی کرده؛ سوال این است در شرایط فعلی، طرح‌های خلع الساعه مترو ضرورت دارد؟

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا؛ شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تصاویری از واگن‌های جدید مخصوص بانوان و کودکان منتشر و معاون امور فرهنگی مترو اعلام کرده به منظور جلوگیری از ورود برخی از آقایان به واگن بانوان و همچنین دست‌فروشان و متکدیان مرد در قسمت بانوان، به مناسبت روز زن از این واگن رونمایی کردیم.

همچنین گفته شده واگن مخصوص بانوان در یک قطار به‌صورت آزمایشی اجرا شده است. اما سوال این است در شرایط فعلی که همواره از کمبود واگن مترو و تراکم زیاد مسافران مترو بحث می‌شود، طرح‌های خلق الساعه مترو ضرورت دارد؟

مترو 1

مترو

واکنش عضو شورای شهر تهران به ایجاد واگن مخصوص بانوان و کودکان

علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار شهری در این باره، اظهار کرد: اگر واگن به میزان کافی داشته باشیم نفس کار اقدام بدی نیست چراکه بانوانی هستند که فرزند خردسال دارند و با این اقدام در شلوغی‌های مسافر پذیری مترو آسیب نمی‌بینند.

وی با اشاره به اینکه به نفس کار نمی‌توان ایرادی وارد کرد، ادامه داد: امیدواریم در کنار این برنامه‌ها، هرچه سریع‌تر اورهال واگن‌هایی که در صف تعمیر هستند اتفاق بیفتد؛ درحال حاضر 700 واگن در مسیر اورهال‌ هستند.

قائمی افزود: قول‌هایی داده شده که بخش عمده‌ای از این 700 واگن تا نیمه اول سال آینده در خط سرویس قرار گیرد که اگر این اتفاق بیفتد انجام چنین طرح‌هایی نیز خوب است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: اگر این طرح فعلا فقط به صورت پایلوت بوده تا کارآمدی آن را بسنجد بعد از آن در شرایطی که بودجه لازم را در اختیار داشتیم توسعه دهند، مشکلی نیست. اما در شرایط فعلی که با کمبود شدید واگن روبه رو هستیم و بخواهیم تعداد زیادی از واگن‌ها را به این موضوع اختصاص دهیم قابل توجیه نیست.

انتهای پیام/

نظر شما