زیان ۲۲ هزار میلیارد تومانی هتل‌ها از کرونا

۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۰۶:۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۲۸۹۶۵۹
زیان ۲۲ هزار میلیارد تومانی هتل‌ها از کرونا
رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری و هتلداری بیشترین آسیب را متحمل شد. هتلداری کشور بالغ بر 22 هزار میلیارد تومان زیان مالی داشته است.

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری برنا درباره ضرر مالی شیوع ویروس کرونا به صنعت هتلداری اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری و هتلداری بیشترین آسیب را متحمل شد و هتلداری کشور بالغ بر 22 هزار میلیارد تومان زیان مالی داشته است.

وی با اشاره به اقدامات سایر کشور ها برای جلوگیری از این آسیب‌ها گفت: بسیاری از کشورها به داد دست‌اندرکاران صنعت گردشگری رسیدند و با کمک‌های بلاعوض و مشوق‌های غیرمالی از آسیب‌های بیشتر جلوگیری کردند. این درحالی است که متاسفانه در کشور ما هیچ‌گونه حمایتی از فعالیت هتلداری نشد و بسیاری از افراد متضرر شدند.

حمزه‌زاده درباره میزان ورود مسافران خارجی در دوران کرونا به کشور بیان کرد: در این دوران به ندرت میزبان گردشگران سلامت بودیم و به نوعی می‌توان گفت در این دوران ورود گردشگران خارجی تعطیل شد. 

رئیس جامعه هتلداران کشور ادامه داد: اخیرا چند گروه از کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه و حتی اروپا به استان‌های تهران، اصفهان، کرمان، تبریز، شیراز و اهواز سفر کردند و امید داریم رفته رفته تعداد آن‌ها بیشتر شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت هتلداری کشور در مقایسه با سایر کشورها چگونه است؟ عنوان کرد: بعضی هتل‌های ما واقعا خدمت‌شان بسیار مطلوب است اما ارائه خدمات برخی جای بحث دارد ولی در مجموع میانگین خدمات ما برای گردشگران خارجی رضایت بخش بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما