وجگانی در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد

فرصت ۴ هفته‌ای تا پیک ششم کرونا/ زنگ خطر عدم استقبال از دوز سوم واکسن به صدا آمد

۱۴۰۰/۱۱/۰۷ - ۰۶:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۱۰۲۹
فرصت ۴ هفته‌ای تا پیک ششم کرونا/ زنگ خطر عدم استقبال از دوز سوم واکسن به صدا آمد
عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: نظر کارشناسان کمیته علمی به ستاد مبارزه با کرونا اعلام شد اما جمع بندی ستاد این بود که بازگشایی صورت گیرد.

محمد وجگانی عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا، درباره بازگشایی مدارس، اظهار کرد: در کمیته علمی کرونا و کمیته واکسن درباره بازگشایی مدارس بحث شد و نظر کارشناسان بر این بود که بازگشایی در این مقطع آسیب زاست و باعث تشدید پیک می‌شود پیشنهاد این بود که بازگشایی به تاخیر بیفتد.

وی با اشاره به اینکه نظر کمینه علمی این بود که بازگشایی با تاخیر باشد، ادامه داد: نظر کارشناسان کمیته علمی به ستاد مبارزه با کرونا اعلام شد اما جمع بندی ستاد این بود که بازگشایی صورت گیرد.

وی درباره وضعیت اومیکرون در کشور، بیان کرد: شیوع اومیکرون در کشور رو به افزایش است اما اگر اومیکرون در کشور غالب شود به دلیل اینکه مرگ و میر آن کمتر است آسیب آن از موج های قبلی کمتر خواهد بود.

وجگانی درباره روند واکسیناسیون، گفت: حتما دوز سوم واکسن کرونا باید تزریق شود استقبال از دوز سوم تاکنون کم بوده و این یک خطر است، واکسیناسیون زیر ۱۲ سال شروع شد توصیه می‌کنیم خانواده برای واکسن فرزندانشان اقدام کنند.

عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا درباره بازگشت محدودیت ها با تغییر رنگبندی شهرها، تصریح کرد: محدودیت ها آغاز شده است و در شهرهای قرمز و نارنجی باید کاملا محدویت‌های ویژه قبلی اعمال شود.

وی با بیان اینکه در آستانه ورود به پیک ششم هستیم، ادامه داد: روند افزایش ابتلا به کرونا در کشور طی ۴ هفته ِآینده افزایش پیدا خواهد کرد اما امیدوار هستیم که میزان مرگ و میر بالا نرود. 

عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا بیان کرد: امیدواریم با افزایش ابتلا، شاهد آسیب های جدی و وضعیت‌ پیک قبلی نباشیم.

وجگانی درباره برگزاری مسابقات با حضور تماشگران، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم بهتر است که بدون تماشگر مسابقات برگزار شود‌.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز