شالبافان:

صنعت گردشگری بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته است

۱۴۰۰/۱۱/۰۹ - ۱۰:۳۱:۵۳
کد خبر: ۱۲۹۱۷۵۰
صنعت گردشگری بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته است
معاون گردشگری گفت: آنچه که باید اذعان شود این است که صنعت گردشگری به اذعان مراجع ذی ربط بیشترین مراقبت را در رعایت پروتکل بهداشتی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار گردشگری برنا؛ علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اظهار کرد: درحالی افتتاحیه نمایشگاه را برگزار می‌کنیم که به واسطه فراگیر شدن واکسیناسیون عمومی و کاهش فوتی های ناشی از بیماری کرونا امید مجددی برای احیای این صنعت به وجود امده است.

وی افزود: نوید این موضوع حضور گردشگران داخی و گردشگران خارجی به ویژه از ابان ماه است که صدور ویزا آغاز شد. متاسفانه صنعت گردشگری اسیب های ممتد و جدی را در دوره کرونا دیده است و این اسیب ها با افزایش هزینه تمام شده ارایه خدمات گردشگری ، خصوصا افزایش غیرقابل باور تعرفه برخی حامل های گردشگری مضاعف شده است بنابراین احیای آن حضور همه ذی نفعان دولتی را می طلبد.

شالبافیان با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا بیان کرد: این امر بیم هایی را در خصوص چگونگی توسعه گردشگری فراهم کرده است. آنچه که باید اذعان شود این است که صنعت گردشگری به اذعان مراجع ذی ربط بیشترین مراقبت را در رعایت پروتکل بهداشتی انجام داده است.

معاون گردشگری با بیان اینکه لازمه توسعه گردشگری همین رعایت و ملاحظات در دوره کرونا بوده خاطر نشان کرد: وزارتخانه نیز پیشگامی خود را در انجام وظایف داشته، به گونه ای که نظارت در تاسیسات را در دستور کار داشته است و این دستور العمل در مراجع ذی ربط برگ برنده شده است.

وی ادامه داد: وزارتخانه در اتصال به سامانه هوشمند امید که تماما تاسیسات گردشگری، موزه ها و اماکن را امکان رصد و پروتکل بهداشتی را رعایت میکند پیشگام بوده است .

شالبافیان گفت: در نمایشگاه امسال نیز همین رویکرد را داشتیم به گونه ای که چه در روزهای برگزاری خواستار افزایش ساعت بازدید برای کاهش ازدحام شدیم و هم پروتکل بهداشتی را برای بازدیدکننان فراهم کردیم تا مراقبت همیشگی برای سلامت انسان ها را حفظ کند.

معاون گردشگری به رویکرد های در نظر گرفته شده اشاره و عنوان کرد: هماهنگی بین بخش های مختلف وزارتخانه، به منظور هم افزایی بین گردشگری و صنایع دستیدر نظر گرفته شده است همچنین در حوزه صنایع دستی رویکرد حمایتی وزیر و معاونت صنایع دستی برای تسهیل حضور شهر ها و روستاهای ملی صنایع دستی، حضور هنرمندان مناطق کنار برخوردار و حضور اساتید و نام اوران صنایع دستی، کمک به حضور پررنگ بانوان و جوانان از جمله آن بوده است.

وی با اشاره به دومین رویکرد این نمایشگاه گفت: امیدواریم نمایشگاه بتواند تجلی همکاری دستگاه های ذی ربط باشد، اداره کل استانی میزبان کسانی بوده که به صورت حضوری امکان حضور نداشتند. بنابرابن غرفه های استانی به عنوان واحدی از ذی نفعان حاضر شدند.

شالبافیان ادامه داد: توجه به موضوعاتی مثل گردشگری سلامت، خوراک در نمایشگاه امسال بروز و ظهور دارند علاوه بر این حضور هیئت های تجاری و کشور های همسایه که از یک روز پیش و در روز بعد از نمایشگاه برای تعامل با آنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به حضور هیئت های تجاری اذعان کرد: حضور هییت های تجاری در غالب فضای مجازی مهیا شده و نشست های مجازی در نمایشگاه امسال ممکن شده است.

شالبافیان با تاکید بر اینکه نشست با مسئولین دستگاه دولتی می توانند گره گشایی کنند گفت: نشست با مسئولین از جمله تامین اجتماعی، شرکت امور مالیاتی و شرکت ملی گاز در دستور کار ما قرار گرفته است. نشست کارگاه های اموزشی، تشریح تجربیات و نقد تجربیات پیشین از جمله برنامه های امسال است.

معاون گردشگری در پایان تصریح کرد: نمایشگاه امسال از ده سالن تشکیل شده همچنین ۲۸ هزار متر مربع است و نسبت به قبل ۲ونیم برابر سال قبل است. برگزاری نمایشگاه در دوران کرونا نشان دهنده عزم فعالان گردشگری برای احیای امید در این صنعت است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز