گلایه رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی از رقم عیدی دولت

۱۴۰۰/۱۱/۲۵ - ۱۱:۰۲:۴۵
کد خبر: ۱۲۹۸۳۷۷
گلایه رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی از رقم عیدی دولت
علی دهقان نیا گفت: انتظار ما از دولت این است که به نسبت تورم موجود، میزان عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش یابد.

به گزارش برنا؛ علی دهقان نیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با حضور در برنامه «فرامتن» شبکه افق گفت: از سال گذشته به دنبال همسان سازی عیدی بازنشستگان و کارگران بودیم که متأسفانه با مخالفتهای مسئولان مواجه شدیم و این مهم تا به امروز محقق نشد.

وی ضمن گلایه از مبلغ عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی افزود: مدیران معتقدند که هر آنچه در زمان اشتغال کارگران مشمول بیمه بوده، پرداخت می شود که در این میان عیدی و پاداش، مشمول بیمه نمی شوند و منابع مالی لازم نیز برای تأمین آن وجود ندارد.

دهقان نیا اضافه کرد: در طول سالیان گذشته عیدی بازنشستگان در بهمن ماه پرداخت می شد اما امسال متأسفانه خبری از عیدی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیست که با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم کشور نیازمند اهتمام بیشتر مسئولین در این زمینه هستیم.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران ضمن ابراز ناراحتی از عدم قانون مشخص در پرداخت عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی، یادآور شد: تا به امروز قانونی جهت پرداخت پاداش برای بازنشستگان در نظر گرفته نشده و عیدی بازنشستگان را به عیدی کارمندان دولت مرتبط و پرداخت کردند.  

وی تصریح کرد: حقوق، مطالبات، عیدی، پاداش و بسیاری دیگر از مزایای بازنشستگان در دولتهای گذشته ضایع شد که انتظار ما از دولت سیزدهم این است که براساس تورم 42 درصد جامعه مبلغ عیدی را در نظر گرفته و افزایش یابد تا این اعتماد از دست رفته به جامعه بازنشستگان بازگردد.

دهقان نیا با بیان اینکه امروزه بازنشستگان برای زنده ماندن خودشان با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، خاطر نشان کرد: بدهی جاری دولت به تأمین اجتماعی ماهیانه 4 هزار و 500 میلیارد تومان است که اگر این بدهی جبران شود، هرگز دست ما به سوی دولت دراز نمی شود که پول و عیدی بازنشستگان پرداخت شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز