چگونه مژه های بلند تری داشته باشیم؟

۱۴۰۰/۱۱/۲۹ - ۱۸:۳۰:۲۵
کد خبر: ۱۲۹۹۵۶۳
چگونه مژه های بلند تری داشته باشیم؟
مژه‌ها نیز همانند موها هستند. برای تحریک رشد آنها لازم است که بهداشت زندگی‌تان را رعایت کنید و در کنار استفاده از محصولات تقویت‌کننده مژه‌ها، تغذیه سالم و درستی داشته باشید.

به گزارش برنا؛ اگر اهل کاشت مژه یا مژه مصنوعی و غیره نیستید و می‌خواهید به‌طور طبیعی مژه‌های پرپشت و سالمی داشته باشید لازم است برخی عادت‌ها را ترک کنید و 5 ویتامین ضروری برای تحریک رشد آنها را به‌خوبی بشناسید.

مراحل مختلف رشد مژه‌ها

مژه‌ها از چشم‌های ما در برابر آسیب‌های خارجی مانند گرد و خاک یا تعریق محافظت می‌کنند. بنابراین نقش صرفا تزیینی و زیبایی ندارند. باید بدانید که رشد مژه‌ها سه مرحله دارد:

مرحله آناژن که در آن مژه‌ها به مدت 30 تا 40 روز رشد می‌کنند.

مرحله کاتاژن که در آن مژه‌ها استراحت کرده و سپس پیر می‌شوند.

مرحله تلوژن که در آن مژه‌ها مرده و می‌افتند.

این سه مرحله در افراد مختلف و برحسب ژنتیک آنها و همچنین سبک زندگی، استفاده از برخی داروها، شیوه آرایش چشم‌ها و پاک کردن آرایش و غیره متفاوت است. در واقع همه ما یکسان نیستیم و بنابراین کاملا طبیعی است که روند رشد مژه‌هایمان نیز متفاوت باشد.

 

مژه‌های سالم و پرپشت: این کارها را نکنید

برای داشتن مژه‌هایی سالم، پرپشت و زیبا نباید از مواد آرایشی نامناسب و خشک‌کننده استفاده کنید. بهتر است قبل از زدن ریمل اصلی از ریمل پایه استفاده   کنید. چون اینکار باعث محافظت هر چه بیشتر از مژه‌ها می‌شود. 

همچنین توصیه می‌شود برای پاک کردن ریمل‌های واترپروف یا همان ضدآب از محصولات چربی که به آرامی و ملایمت ریمل را پاک می‌کنند استفاده کنید. 

هیچ‌گاه مژه‌ها را نکشید. یادتان باشد که از مالیدن چشم‌ها و مژه‌ها نیز به‌شدت بپرهیزید چون اینکار باعث حساس و شکننده شدن مژه‌ها می‌شود. یادتان باشد که حتی استفاده از فرمژه نیز می‌تواند به آنها آسیب بزند. به همین دلیل نیز توصیه می‌شود در این کار دچار افراط نشوید.

تقویت مژه‌ها با 5 ویتامین ضروری

داشتن تغذیه‌ای سالم و متعادل رمز اصلی سلامتی و داشتن پوست و مژه‌هایی سالم و زیباست. به همین دلیل توصیه می‌شود مصرف ویتامین‌ها و موادمعدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب و پروتئین‌ها را دست‌کم نگیرید.

ویتامین C

ویتامین C باعث تحریک رشد مژه‌ها می‌شود چون قدرت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد. مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه می‌تواند به خوبی نیازتان به این ویتامین را برآورده کند.

ویتامین B9 یا همان اسیدفولیک

ویتامین B9 در سوخت و ساز پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها نقش دارند. این ویتامین همچنین برای تولید کراتین یا همان پروتئینی که مژه‌ها را می‌سازد لازم و ضروری است. 

سبزیجات برگ سبز، لوبیا چیتی، گوشت گاو و مرغ، جگر، غلات سبوس‌دار، خرما و غیره جزو منابع غذایی این ویتامین محسوب می‌شوند.

ویتامین B3 و B7

زوج ویتامین  B3 و B7 باعث افزایش رشد موها و همچنین مژه‌ها می‌شود. این ویتامین‌ها به میزان قابل توجهی در ماهی آزاد و گوشت‌های سفید وجود دارد.

ویتامین A

ویتامین A به داشتن مژه‌های بلند و زیبا کمک زیادی می‌کند. این ویتامین به دو شکل بتاکاروتن یا همان پیش‌ساز ویتامین A و رتینول وجود دارد. این ویتامین در میوه‌ها و سبزیجاتی مانند انبه، هویج، کلم‌پیچ و همچنین جگر گاو و غیره به میزان قابل‌توجهی وجود دارد.

ویتامین D

کمبود ویتامین D باعث بروز ریزش مو شده و برعکس آن نیز یعنی داشتن منبع خوب این ویتامین به داشتن موها و مژه‌هایی سالم و زیبا کمک زیادی می‌کند. 

برای تامین نیاز بدن خود به این ویتامین علاوه بر قرار گرفتن منظم در معرض نور خورشید می‌توانید از منابع غذایی خوبی مانند ماهی ساردین، زرده تخم مرغ یا جگر استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز