معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت خبرداد:

ارزآوری ۱۴ میلیون دلاری با توانمندسازی بنگاه های صنعتی

۱۴۰۰/۱۱/۳۰ - ۱۰:۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۲۹۹۷۹۰
جوهری گفت: مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در توانمندسازی بنگاه‌های صنعتی، ارزآوری 14 میلیون دلاری را به دنبال داشته است.

به گزارش برنا؛ هادی جوهری معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت ضمن اعلام این خبر افزود: بنگاه‌های مشارکتی بنیاد در سال 1400 توانسته‌اند 14 میلیون دلار از محصولات تولیدی خود را صادر کنند.

جوهری تاکید کرد: این ارزآوری در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» حاصل صادرات 8 بنگاه صنعتی مشارکتی بنیاد برکت است که توانسته‌اند محصولات خود را به کشورهای مختلف از جمله روسیه، ترکیه، عراق و افغانستان صادر کنند.

معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت ادامه داد: اقلام صادراتی بنگاه‌های مشارکتی بنیاد برکت شامل محصولاتی همچون شمش روی، سیم و کابل، پوشاک، نوشت‌افزار، قطعات لوازم برقی خانگی، انواع پریز و لامپ و کلید، سیم مسی، فلوت، لاینر، شیشه سکوریت، لمینیت، رب گوجه و کنستانتره می‌شود.

به گفته جوهری، این 8 بنگاه صنعتی مشارکتی بنیاد برکت شامل عطار الکتریک، ذوب روی ایجرود، پارس کاغذ نکا، سیم و کابل نور زنجان، زرین شیشه مرکزی، خرمدشت کردستان و شتاب‌دهنده کارآفرینی اجتماعی در استان‌های خراسان رضوی، مرکزی، مازندران، زنجان، کردستان و تهران مستقر هستند و فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: این بنگاه‌های مشارکتی با سرمایه‌گذاری اقتصادی بنیاد توانسته‌اند کسب و کار خود را توسعه داده و تولید محصولات‌شان را افزایش دهند. برخی از این واحدهای صنعتی پیش از مشارکت با بنیاد برکت حتی دچار رکود و کمبود سرمایه در گردش بوده و فعالیت‌های حداقلی داشته‌اند.

معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت درباره فعالیت‌های این بنیاد در حوزه توانمندسازی بنگاه‌های صنعتی توضیح داد: بنیاد تا به امروز با حجم کل سرمایه‌گذاری 80 هزار میلیارد ریالی و با هدف محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مجموع اقدام به مشارکت، ارائه تسهیلات و پشتیبانی از 850 بنگاه متوسط صنعتی در سراسر کشور کرده که ایجاد اشتغال برای بیش از 211 هزار نفر را به دنبال داشته است.

جوهری تاکید کرد: فعالیت این بنگاه‌ها علاوه بر ایجاد تحول در تولید و اشتغال کشور، باعث صادرات و ارزآوری شده است.

وی یادآور شد: بنیاد برکت در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر پرهیز از تصدی‌گری، پس از تثبیت و به سوددهی رسیدن، از 290 بنگاه خارج شده و سهام خود را به کارآفرینان و بخش خصوصی واگذار کرده است.

معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت در پایان تصریح کرد: شرکت‌های مشارکتی بنیاد عمدتا در صنایع برق، الکترونیک و تجهیزات مهندسی؛ کانی‌های فلزی، غیرفلزی و ساخت فلزات اساسی؛ سلولزی، چوب، کاغذ و مصالح ساختمانی؛ غذایی و دارویی؛ کشاورزی، دامپروری و شیلات؛ شیمیایی؛ تبدیلی، چاپ و بسته بندی و صنایع عمومی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

نظر شما