توسعه حمل و نقل عمومی به کنترل ترافیک شهری کمک می کند

۱۴۰۰/۱۱/۳۰ - ۱۸:۲۸:۲۰
کد خبر: ۱۳۰۰۰۶۴
توسعه حمل و نقل عمومی به کنترل ترافیک شهری کمک می کند
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: مهم ترین نیاز امروز شهرهای کشور در حوزه کنترل ترافیک؛ تقویت حمل و نقل عمومی است و در این زمینه وزارت کشور با تمام ظرفیت به دنبال تحقق این امر مهم است.

به گزارش برنا؛ مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در یکصد و هفتاد و یکمین نشست شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور که با حضور نمایندگان دستگاهها در محل وزارت کشور برگزار شد؛ گفت: توسعه حمل و نقل عمومی نیاز ضروری کشور برای مدیریت ترافیک در کشور است.

وی اضافه کرد: باید در طرح های توسعه شهری موضوعات و مسائلی نظیر روان سازی شهر، توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه دوچرخه سواری و مهم تر از همه تعریض پیاده روها در شهر مورد توجه قرار گیرد.
معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: به هر میزان که سهم حمل و نقل پاک در تردد شهری افزایش یابد به همان نسبت آلودگی و مساله ترافیک مدیریت و کنترل می شود.

جمالی نژاد در ادامه با اشاره به به روز رسانی شرح خدمات مطالعات تفصیلی ساماندهی ترافیک شهری، گفت: مطابق این طرح در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مسائلی نظیر ایمن سازی، تقویت حمل و نقل پاک، روان سازی به صورت جدی تر دنبال می شود.

در جلسه امروز همچنین طرح جامع حمل و نقل شهر نجف آباد اصفهان هم مورد تصویب قرار گرفت و تاکید شد که برای کنترل بار ترافیکی شهر، توسعه ناوگان عمومی از قبیل اتوبوس و مترو به صورت هدفمند دنبال و عملیاتی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز