تشکری‌هاشمی در گفت‌وگو با برنا؛

استفاده از اتوبوس دو طبقه مناسب تهران نیست/ بدنبال واردات اتوبوس برقی هستیم

۱۴۰۰/۱۲/۰۷ - ۰۴:۰۲:۱۱
کد خبر: ۱۳۰۲۱۳۴
استفاده از اتوبوس دو طبقه مناسب تهران نیست/ بدنبال واردات اتوبوس برقی هستیم
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: ترجیح می‌دهیم اتوبوس‌هایی را خریداری کنیم که بتوانیم با سرعت بیشتری از مسافران را جابه جایی کنیم. اتوبوس‌های دو طبقه برای گردشگری و خارج از شهر گزینه مناسب تری خواهد بود.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا، درباره خرید اتوبوس‌های دو طبقه برای تهران، اظهار کرد: درحال حاضر مشکل اصلی شهرداری تهران کمبود منابع برای تهیه اتوبوس داخلی و خارجی است این محدودیت و تگنا انقدر بر شهر سایه انداخته که دیگر به دنبال نوع اتوبوس نیستیم.

وی گفت: فرقی ندارد اتوبوس دو طبقه یا یک طبقه، دیزلی یا برقی باشد مشکل فعلا در تامین منابع برای خرید اتوبوس است اگر بتوانیم منابعی را از دولت بگیریم و یا سرمایه گذاران در تهیه اتوبوس‌ها با شهرداری تهران همکاری داشته باشند به تهیه انواع اتوبوس‌ها فکر می‌کنیم و محدودیت برای واردات اتوبوس‌های مختلف نداریم.

تشکری هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود کمبود منابع چرا شهرداری در بودجه 1401 منابعی را برای تهیه اتوبوس برقی اختصاص داده است؟ بیان کرد: این بخش از بودجه 1401 شهرداری مربوط به جذب سرمایه گذاران و بخش خصوصی است. باتوجه به اینکه به شهرداری تهران پیشنهاداتی برای وارادات اتوبوس‌های برقی از سوی بخش خصوصی شده بود در بودجه 1401 هم به آن اشاره شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران با منابع خود قادر به خرید اتوبوس برقی نیست و اگر منابعی هم باشد ترجیح می‌دهیم اتوبوس دیزلی وارد کنیم چراکه به ازای هر یک اتوبوس برقی، می‌توانیم حداقل دو اتوبوس دیزلی تهیه کنیم.

وی درباره محدودیت شهر تهران برای تردد اتوبوس‌های دو طبقه، بیان کرد: در تمام خیابان‌های شهر نمی‌توانیم از اتوبوس دوطبقه استفاده کنیم همچنین در محل‌هایی که سرعت پیاده و سوار شدن مسافر زیاد است، استفاده از اتوبوس دو طبقه مقدور نخواهد بود اما برای مسافت‌های طولانی و مکان‌هایی که موانع فیزیکی بر سر راه اتوبوس نیست و جابه جایی مسافر در طول مسیر حداقل است، استفاده از اتوبوس دو طبقه بهتر خواهد بود.

تشکری هاشمی افزود: ترجیح می‌دهیم اتوبوس‌هایی را خریداری کنیم که بتوانیم با سرعت بیشتری از مسافران را جابه جایی کنیم و استفاده مسافران نیز راحت تر باشد. اتوبوس‌های دو طبقه برای گردشگری و خارج از شهر گزینه مناسب تری خواهد بود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با دلیل کمبود منابع، به وارادات اتوبوس دست دوم فکر کرده‌اید؟ تصریح کرد: از واردات اتوبوس دست دوم استقبال نخواهیم کرد اگر اتوبوس خوب بود کشور مبدا از آن استفاده می‌کرد وقتی یک اتوبوس را کنار گذاشتند به این معنی است که کارایی لازم را ندارد.

وی اضافه کرد: همچنین تهیه اتوبوس دست دوم توهین به شان مردم عزیز ایران است. اگر موانع ما مانند تامین ارز و ... حل شود و مشکلاتی برای پرداخت مبالغی که دولت پرداخت می‌کند نداشته باشیم، واردات اتوبوس با هزینه کمتر و آسان تر خواهد بود.

تشکری هاشمی برای خصوصی سازی اتوبوسرانی شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: خصوصی سازی پیش از این اتفاق افتاده است و در دوره شورای شهر چهارم و سوم، به جزو اتوبوس‌های تندرو سایر اتوبوس ها به بخش خصوصی سپرده شده است. درحال حاضر نیز چاره‌ای جزو خصوصی سازی اتوبوسرانی نداریم چراکه شهرداری تهران قادر نیست هم اتوبوس بخرد و هم هزینه‌های نگهداری را پرداخت کند. طبق قانون موظف هستیم امکان جذب سرمایه گذاران را در این زمینه فراهم کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز