عبدالملکی خبر داد

۴۰۰ هزار کارآفرین کشور شناسنامه‌دار می‌شوند/ رفع موانع اشتغال‌زایی در دستور کار وزارت مردم

۱۴۰۰/۱۲/۱۰ - ۰۹:۵۰:۲۴
کد خبر: ۱۳۰۴۰۵۷
۴۰۰ هزار کارآفرین کشور شناسنامه‌دار می‌شوند/ رفع موانع اشتغال‌زایی در دستور کار وزارت مردم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست رونمایی از سامانه کارآفرینان برتر از شناسنامه دارشدن ۴۰۰ هزار کارآفرین در کشور خبر داد.

به گزارش برنا؛ حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دومین نشست با کارآفرینان برتر کشور، اظهار کرد: با شناسایی نیازمندی‌ها و چالش‌های حوزه اشتغال به پایداری و شکوفایی بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی کمک خواهیم کرد.

وی گفت: کارآفرینان، میدان داران اصلی زیست بوم اشتغال کشورند و باید همه بدنه دولت و حاکمیت تسهیل‌گران رونق کارآفرینی در کشور باشند.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: در ارتباط با توسعه رفاه اجتماعی و رونق اقتصادی، چهار کلان پروژه را در وزارت مردم آغاز کرده‌ایم که به سرانجام رسیدن آن می‌تواند به تحول اقتصاد و رشد شاخص‌های توسعه کشور کمک کند.

وی افزود: کلان پروژه زیست بوم ملی اشتغال مهمترین اقدام برای هم‌افزایی و کمک به رفع موانع بهبود کارآفرینی در کشور است.

عبدالملکی گفت: در حوزه رفاه اجتماعی نیز رفع فقر مطلق را با همراهی دستگاه‌های حمایتی دنبال می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌ها، متعلق به مردم است و سود آن ها باید به مردم برسد، اظهار کرد: ایجاد نظام یکپارچه مدیریتی به تحول و بازدهی مناسب این مجموعه‌ها کمک خواهد کرد.

وی افزود: کارآفرینان میدان‌داران اصلی زیست بوم اشتغال کشورند و باید همه بدنه دولت و حاکمیت تسهیل‌گران رونق کارآفرینی در کشور باشند.

عبدالملکی با اشاره به سیستم معیوب بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای و نقش آن در کندی حرکت سرمایه‌گذاران، گفت: کارآفرینان در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و باید به رفع موانع آن‌ها توجه داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نگاه ویژه این وزارتخانه برای بهبود فضای کسب و کار نیز اشاره کرد و افزود: مجوزهای مشاغل خانگی به  صورت آنی و نهایتاً سه روزه در سامانه مرکزی صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: حمایت دیپلماتیک در حوزه تجارت بین‌الملل از دیگر نیازهای کارآفرینان است که به صورت ویژه در دستور کار وزارت مردم قرار دارد.

عبدالملکی با اشاره به راه‌اندازی مرکز تجارت در کشورهای خارجی، گفت: اصلاح رویه‌های گذشته در تجارت و صادرات و طراحی سامانه‌های هدفمند می تواند راهگشا باشد.

دبیر شورای عالی اشتغال از برگزاری منظم نشست‌ها در سطح ملی و استانی با کارآفرینان خبر داد و افزود: مکاتبات لازم با وزرا و استانداران برای شناسایی، معرفی و حمایت از کارآفرینان مرتبط انجام گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز