مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران مطرح کرد

مشاغل خرد و خانگی در مسیر بازسازی

۱۴۰۰/۱۲/۱۴ - ۱۰:۲۳:۵۸
کد خبر: ۱۳۰۵۳۹۰
مشاغل خرد و خانگی در مسیر بازسازی
مشاور شهردار و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: در عصر جدید مشاغل خرد، کسب و کارهای خانگی، خانوادگی و محلی در حال بازسازی هستند و این مشاغل در جامعه اهمیت جدی پیدا کرده اند.

به گزارش برنا؛ مریم اردبیلی مشاور شهردار و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران برای تحقق شعار «زنان، کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی؛ پیشران اقتصاد آینده»، گفت: در چند دهه گذشته کسب ‌کارهای خانگی و مشاغل خرد؛ خرد دیده می‌شدند و جوامع مدرن ‌و صنعتی ما را به این سمت و سو برده بود که هرچقدر کسب و کار بزرگتر باشد،  می‌تواند اهمیت بیشتری در جامعه داشته باشد. اما در عصر جدید مشاغل خرد، کسب و کارهای خانگی، خانوادگی و محلی در حال بازسازی هستند و  در جامعه اهمیت جدی پیدا کرده‌اند؛ به همین دلیل معتقدم این مشاغل سهم جدی در آینده اقتصاد خواهند داشت.

وی افزود: با تغییر روند و رویکرد جدید زندگی از جمله اقتصاد پلتفرمی، اقتصاد توجه، اقتصاد خرد، اقتصاد محله، آزاد کاری، پاره وقت‌کاری و سیستم‌های منعطف کاری به مرور زمان، سهم دستگاه‌های رسمی صنایع بزرگ در اقتصاد در حال کمرنگ‌تر شدن است.

مشاور شهردار و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه با تغییر رویکرد زندگی، فرصت ویژه‌ای برای زنان و جامعه آینده به وجود آمده است، اظهار کرد: زنان در مشاغل رسمی همیشه دغدغه تطبیق نقش‌ها را داشته‌اند چرا که انعطاف‌پذیری در کار به حداقل رسیده بود و خانم ها نمی توانستند نقش های خانوادگی را با نقش های اقتصادی و اجتماعی تطبیق دهند، اما در فضای جدید کارآفرینی امکان خلاقیت ، انعطاف بیشتر و تغییر فارغ از زمان‌و مکان شدن مشاغل به خوبی فراهم شده است.

اردبیلی تاکید کرد: با توجه به این فرصت زنان باید از غلبه گفتمان مصرفی به گفتمان مولد روی بیاورند و خانواده‌های ما دوباره زنده، پویا و مولد شوند و اینگونه می‌توانیم به سمت تصویر مطلوبی برای افق آینده کشورمان حرکت کنیم.

به گفته وی، شهرداری تهران با استفاده از فرصت هایی مانند برگزاری رویداد زنان و تولید ملی برای تحقق شعار زنان، کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی؛ پیشران اقتصاد آینده تلاش خواهد کرد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اضافه کرد: رویداد زنان و تولید ملی می‌تواند فرصت خوبی برای ارائه محصولات زنان سرپرست خانوار و زنانی که در مشاغل خانگی مشغول به کار هستند، فراهم می‌کند. امید داریم که در قدم‌های آینده بتوانیم رویداد کارآفرینی زنان و توسعه ملی را توسعه دهیم.

وی در مورد تفاوت شانزدهمین رویداد کارآفرینی زنان و تولید ملی با دیگر نمایشگاه هایی که در سال‌های گذشته برگزار شده بود، گفت: ما امتداد مسیری هستیم که سالها پیش به خوبی شروع شده و برکات ارزشمندی هم برای جامعه و زنان سرپرست خانوار داشته است. در امتداد این راه به دلیل شیوع کرونا، در این دوره سعی کردیم سهم مراکز توانمندسازی کوثر و مشاغل خانگی خرد را در این رویداد کارآفرینی بسیار افزایش دهیم، این اتفاق به صورت کمی و کیفی به صورت جدی اتفاق افتاده است، درسال های آینده نیز برندهایی در رویداد حضور خواهند داشت که محصول خود زنان سرپرست خانوار است.

مشاور شهردار و مدیرکل شهرداری  تهران تاکید کرد به شانزدهمین دوره رویداد کارآفرینی زنان و تولید ملی به چشم امتیازدهی به زنان سرپرست خانوار نگاه نمی کنیم بلکه معتقدیم زنان سرپرست خانوار پیشران اقتصاد آینده هستند به همین منظور به صورت جدی تری به این رویداد نگاه می کنیم. این رویداد می تواند فرصت خوبی برای مسئولان و جامعه ایجاد ‌کند تا بهتر بتوانند تلاش های زنان سرپرست خانوار را مشاهده کنند. زنان سرپرست خانوار در آینده برای اقتصاد کشور فرصت زا هستند.

اردبیلی با اشاره به برنامه‌های اداره کل بانوان شهرداری تهران برای حمایت بیشتر از زنان سرپرست خانوار، عنوان کرد: حمایت از این زنان در دستور کار شهرداری قرار دارد و تصمیم شهرداری هم توسعه این اقدام است. امیدوارم که این فرصتی برای شهروندان باشد تا بتوانند نیازهایشان را برآورده کنند و فرصت خوبی هم برای زنان باشد که بتوانند کارشان را به مردم عرضه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز