بقاع متبرکه میزبان کرسی‌های تلاوت، ترتیل و تفسیر قرآن می‌شوند/ تقدیر رئیس سازمان اوقاف از مجاهدت‌های آیت الله رئیسی

۱۴۰۰/۱۲/۱۵ - ۰۹:۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۳۰۵۸۲۶
بقاع متبرکه میزبان کرسی‌های تلاوت، ترتیل و تفسیر قرآن می‌شوند/ تقدیر رئیس سازمان اوقاف از مجاهدت‌های آیت الله رئیسی
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه توسعه مسابقات قرآن را وظیفه خود می‌دانیم، از مجاهدت های رئیس جمهور کشورمان در مبارزه با فقر و رونق تولید تشکر کرد و گفت: سال‌ آینده کرسی‌های تلاوت، ترتیل و حفظ قرآن در چند هزار بقعه متبرکه در سراسر کشور برگزار می‌‌شود.

به گزارش برنا، آیین اختتامیه سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش شامگاه امروز در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در این برنامه حجت‌الاسلام  والمسلمین سید مهدی خاموشی در این مراسم با قرائت آیاتی از سوره حاقه در مورد قرآن کریم با بیان اینکه امسال دو ماه شعبان را درک کردیم، گفت: ان‌شاءالله به برکت امام زمان (عج) کشورمان و دیگر بلاد اسلامی خیر و برکت، امنیت و سلامت داشته باشند و بتوانیم به کمال مطلوب قرآنی خودمان را نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه ریاست محترم جمهور قصد حضور در مسابقات را داشتند، گفت: آیت‌الله رئیسی قصد حضور در این مراسم را داشتند اما گویا کسالتی برایشان پیش آمد و نتوانستند. اما گفتند دلم آنجاست و سلام من را ابلاغ بفرمایید.

وی ادامه داد: تشکر می‌کنم از مجاهدت‌های رئیس جمهور برای سفرهای متعدد استانی و اینکه در بین مردم هستند، با آنها سخن می‌گویند و حرف مردم را می‌شنوند. این که می‌فرمایند می‌خواهم با فقر مبارزه کنم، تولید را رونق دهم این گام بلندی است وبرای ایشان آرزوی توفیق می‌کنم.

خاموشی درباره اهمیت توجه به قرآن گفت: مرحوم شیخ حر آملی در وسایل الشیعه آورده است قرآن را یاد بگیرید و یاد بدهید، قرآن در روز قیامت در زیباترین صورتی که می‌توانیم تصور کنیم محشور می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف ادامه داد: بنا بر این روایت خدا به قرآن خطاب می‌کند سرت را بالا بگیر و بخواه که هر چه بخواهی به تو می‌دهم، شفاعت کن از بندگان که شفاعت تو مقبول است. روایت است قرآن در مقابل فرد به فرد بندگان قرار می‌گیرد و او را قضاوت می‌کند. می‌گوید: این فرد به من توجه و عمل نکرد و یا در مقابل فردی قرار می‌گیرد و می‌گوید: او به من توجه کرد و حق من را ضایع نکرد، اما برخی بندگان هستند که حق من را ضایع کردند و به من دروغ بستند و عمل نکردند.

وی افزود: خداوند سوگند می‌خورد که به واسطه تو بهترین ثواب‌ها را به بندگان می‌دهم و به واسطه تو بدترین عقاب‌ها هم می‌دهم. قرآن، بنده عامل به آیات را شفاعت می‌کند و خدا او را در بهشت جای می‌دهد و تاجی نورانی بر سرش می‌گذارد.

خاموشی ادامه داد: پیامبر (ص) می‌فرماید: اگر بخواهید کسی را بشناسید که اهل ‌الله است، بدانید او اهل قرآن است. قرآن می‌فرماید: کسی که طهارت باطن ندارد مضامین بلند قرآن را درک نخواهد کرد.این‌طور نیست که هر کس قرآن را باز کرد از آن نهایت بهره را ببرد. تقوا و پاکی نیاز دارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به لزوم توجه به قرآن حتی در حد خواندن چند صفحه گفت: قرآن ضیافت الهی است و به هر میزانی که می‌توانید به سمت بهره‌گیری از این ضیافت پیش بروید. امام صادق (ع) می‌فرمایند: قرآن را بخوانید، هر چه قدر قرآن را بخوانید و با آن آشنا باشید در آخرت با آن بالا می‌روید. کسی را که به قرآن تمسک کند خدا حفظ می‌کند. اگر می‌خواهید خدا با شما سخن بگوید قرآن بخوانید.

نماینده ولی فقیه درباره مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: دوره سی‌وهشتم را شبکه‌های متعدد داخلی و خارجی پوشش داده‌اند. رقابت‌ها در شبکه‌های اجتماعی ۴۵ میلیون بازدید داشت . تنها در شبکه شاد ۲۰ میلیون بازدید‌کننده داشته ایم.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌ها سبب شد که سالن را کاملاً پر نکنیم. همچنین شرکت‌کنندگان در کشور خودشان تلاوت کنند و فایل آن را ارسال کنند. این اتفاق با همکاری وزارت خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات و جامعة‌المصطفی رخ داد و مسابقات ما تنها مسابقاتی در جهان اسلام است که طی دو سال با وجود کرونا برگزار شد. اوقاف خود را موظف می‌داند که فعالیت‌ها را توسعه دهد.

رئیس سازمان اوقاف درباره دیگر برنامه‌های قرآنی این سازمان گفت: چند هزار بقعه سال‌ آینده کرسی‌های تلاوت، ترتیل و حفظ قرآن را برگزار می‌کنند، همچنین شورای توسعه فرهنگ قرآنی ساماندهی مسابقات قرآن و ساماندهی موضوع حفظ قرآن را به ما واگذار کرده و امیدوارم با همکاری دیگر دستگاه‌ها سربلند از آن بیرون بیاییم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز