عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با برنا:

روند اجرای نسخه نویسی الکترونیک خیلی کند است/فرصت پزشکان برای اجرای نسخه آنلاین تمام شده است

۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۱:۲۰:۵۵
کد خبر: ۱۳۰۶۴۴۸
روند اجرای نسخه نویسی الکترونیک خیلی کند است/فرصت پزشکان برای اجرای نسخه آنلاین تمام شده است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روند اجرای نسخه نویسی الکترونیک را خیلی کند معرفی کرد و معتقد است باید مشکلات و زیر ساخت های اجرای این قانون هر چه زودتر برطرف شود.

همایون سامه یح نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا درباره دلیل کند بودن روند نسخه نویسی الکترونیک گفت: تامین اجتماعی اجرای نسخه نویسی الکترونیک را از زمان خیلی زودتری نسبت به سایر بیمه ها در کشور استارت زد و روش استفاده از آن خیلی راحت تر بود. البته سازمان بیمه سلامت هم به همین صورت به این مسئله پیوست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اما مشکل این جا بود که فرصت خیلی زیادی به پزشکان و پیراپزشکان برای اجرای نسخه نویسی الکترونیک داده شد و سازمان بیمه سلامت از ابتدای بهمن ماه نسخه کاغذی را کلا حذف کرد و هنوز پزشکان زیادی هستند که خودشان را با این مسئله تطبیق نداده اند.

نجف آبادی افزود: نسخه نویسی الکترونیکی برای خیلی از پزکان به دلیل درآمد خیلی بالایی که دارند اصلا مهم نیست و احتیاج به بیمه ندارند و اصلا بیماران آنها با بیمه ویزیت نمی شوند.

این نماینده مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه با شیوه کند اجرایی سازی نسخه نویسی الکترونیک به بیمار فشار وارد می شود عنوان کرد: زیر ساخت هایی که باید برای اجرای نسخه نویسی الکترونیک اجرایی می شد تاکنون به میزان کافی اجرایی نشده است و متاسافنه جدیدا با کاهش یافتن سرعت اینترنت در کشور بر مشکلات اجرای این قانون افزوده شده است.

نجف آبادی توضیح داد: سرعت پایین اینترنت باعث مشکل و افزایش زمان برای نوشتن و تائید نسخه شده است و مردم را به سختی انداخته است.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: در شرایط فعلی وجود نسخه نویسی الکترونیک الزامی است ولی باید همه زیر ساخت ها فراهم شود مشکلات موجود همگی برطرف شود تا سپس نسخه نویسی الکترونیک وارد فاز اجرایی شود ولی تاکنون به این مسئله دست پیدا نکرده ایم.

گفتنی است،  نسخه نویسی الکترونیک یکی از مصادیق اصلی افزایش کارآیی در کشور است که در الکترونیکی کردن نسخه های پزشکی روندهای متفاوت است؛ به طور مثال، ایجاد پرونده‌‌ی سلامت الکترونیک در بهبود ارائه‌‌ی خدمات به مردم، کاهش هزینه‌ها و افزایش شفافیت داده‌ها موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز