در گفت‌وگو با برنا مطرح شد

افزایش سالانه ۲ درصد به تعداد دانش آموزان چاق در ایران/ بیش از هزار مربی تربیت بدنی در سال۱۴۰۱ استخدام می‎شوند

۱۴۰۱/۰۱/۰۸ - ۰۶:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۸۱۰۵
افزایش سالانه ۲ درصد به تعداد دانش آموزان چاق در ایران/ بیش از هزار مربی تربیت بدنی  در سال۱۴۰۱ استخدام می‎شوند
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: هر ساله به جمعیت دانش آموزان چاق ما دو درصد اضافه شده است؛ لذا از این جهت نیاز است موضوع سبک زندگی فعال و افزایش تحرک مورد توجه قرار گیرد.

صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره خطرات پرخوری دانش آموزان در تعطیلات نوروز اظهار کرد: توصیه ما این است که دانش آموزان در روز های نوروز همراه با خانواده هایشان نسبت به انجام فعالیت های بدنی، تفریحات سالم اقدام کنند چرا که آمادگی بدنی آن ها افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه انجام فعالیت ها تحرکات دانش آموزان را افزایش می دهد، افزود: فعالیت هایی مانند طبیعت گردی، کوهنوردی، پیاده روی در چنین روزهایی مفید است.

ستاری فرد ادامه داد: تلاش کردیم مجموعه های ورزشی نیز در نیمه دوم ایام نوروز باز باشند تا دانش آموزان به همراه خانواده ها بتوانند از آن ها استفاده کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: موضوع تغییر سبک غذایی دانش آموزان و کودکان مسئله ای است که باید مد نظر باشد لذا تلاش می کنیم که با انجام یک کار تبلیغی و ارائه دانش تغذیه مناسب تغذیه آن ها را مدیریت کنیم.

ستاری فرد بیان کرد: مصرف شیرینی جات در ایام نوروز باید کمتر باشد چرا که افزایش چاقی پدیده ای است که در سال های اخیر در دانش آموزان شاهد بودیم و به طور میانگین هرساله 2 درصد به میزان چاقی دانش آموزان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله به جمعیت دانش آموزان چاق ما دو درصد اضافه شده است؛ لذا از این جهت نیاز است موضوع سبک زندگی فعال و افزایش تحرک مورد توجه قرار گیرد، افزود:  در کنار رعایت تغذیه سالم و خودداری دانش آموزان از پرخوری و موارد غذایی پرکالری لازم است همچنین لازم است دانش آموزان با حضور در برنامه های ورزشی نسبت به زندگی سالم قدم بردارند تا وضعیت کنونی را جبران کنیم.

ستاری فرد درباره استخدام مربیان ورزشی در آموزش و پرورش گفت: در آزمون استخدامی پیش رو که 16 اردیبهشت ماه برگزار می شود 34 هزار و 813  نفر در آموزش و پرورش استخدام می شوند که از این میزان 800 نفر آن ها مربیان سلامت و هزار و 200 نفر مربی تربیت بدنی هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این ظرفیت غیر از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان است که با آزمون استخدامی جذب می شوند که بخشی از کبمود نیروی انسانی حوزه تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان جبران شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز