بیرانوند در نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم

توسعه مشاغل خانگی ریل‌گذاری می‌شود

۱۴۰۰/۱۲/۲۱ - ۱۸:۲۴:۴۱
کد خبر: ۱۳۰۸۷۰۱
توسعه مشاغل خانگی ریل‌گذاری می‌شود
تفاهم‌نامه دبیرخانه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با «بازار مارکتینگ» در آخرین روز از نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت مردم به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «محمود کریمی بیرانوند» هدف از این آئین را ریل‌‌گذاری کسب ‌و کارهای خانگی و آغازی برای تقویت این‌گونه مشاغل عنوان کرد.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یکی از مسائل حوزه مشاغل کار خانگی را بازار و فروش محصولات دانست.

کریمی بیرانوند افزود: امروز فرصتی فراهم شده تا با کارآفرینان و احداث‌ کنندگان پلتفرم‌های بزرگ مجازی که در حوزه بازار به ویژه در زمینه مشاغل خرد و خانگی فعالیت دارند، در راستای بهبود کسب ‌و کارها هم‌اندیشی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: برگزاری چنین مراسمی کمک می‌کند تا نقطه‌ نظرات و ایده‌هایی که در جهت تقویت بازار محصولات خانگی وجود دارد، بررسی و تقویت شود.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متأسفانه در حال حاضر مشاغل خانگی تنها ۳ درصد از فضای اشتغال کشور را شامل می‌شود که بسیار اندک است.

کریمی بیرانوند تصریح کرد: با توجه به اینکه فضای حقوقی ارائه مجوز کسب و کارهای خانگی تسهیل یافته است، انتظار می‌رود که در سال ۱۴۰۱ انقلابی در این حوزه رخ دهد.

وی افزود: این شروع تقویت کسب و کارهای خانگی است و سال آینده در حوزه‌های حمایت، صدور مجوز، ارائه اعتبارات و آموزش و مهارت‌ آفرینی در بازار اقدامات خیلی خوبی انجام خواهیم داد.

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت مردم گفت: در حال حاضر افرادی که در حوزه مشاغل خانگی فعالیت دارند، می‌توانند درخواست تسهیلات دهند که امسال اعتبار این تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومان بود؛ اما سال آینده با کمک بانک مرکزی اعتبارات بیشتری در نظر خواهیم گرفت.

کریمی بیرانوند اظهار کرد: همچنین صدور مجوز کسب‌ و کارهای خانگی نیز بسیار آسان شده و افراد می‌توانند با ورود به سامانه مشاغل خانگی درخواست مجوز خود را ارائه دهند که به صورت آنی یا سه روزه صادر می‌‌شود. همچنین ۳۵۰ مجوز آنی و ۱۷۰ تا ۱۸۰ شغل سه روزه صادر گردیده است.

در پایان این مراسم شرکت‌های مارکتینگ نقطه‌ نظرات و چالش‌های حرفه‌ای خود را در حوزه کسب‌وکار مطرح کردند؛ کارآفرینان آموزشگاه‌های مارکتینگ، فرش دستباف، شرکت‌های مارکتینگ در فضای مجازی، شرکت‌های فعال در حوزه الکترونیک و مدیران شبکه‌های اجتماعی از جمله شرکت‌ کنندگان در این جلسه بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز