در گفت‌وگو با برنا مطرح شد

حمایت از مقالات و پایان نامه ها در دستور کار ستاد نانو

۱۴۰۱/۰۱/۱۰ - ۰۷:۳۷:۳۲
کد خبر: ۱۳۱۰۵۶۴
حمایت از مقالات و پایان نامه ها در دستور کار ستاد نانو
دبیرکارگروه ترویج و آموزش ستاد توسعه فناوری نانو گفت: در ستاد نانو حمایت از مقالات و پایان نامه ها را در دستور کار داریم و چند سالی است که حمایت ها را به این سمت و سو بردیم.

محمد باقری مطلق دبیرکارگروه ترویج و آموزش ستاد توسعه فناوری نانو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره برنامه های آموزش فناوری نانو برای دانش آموزان اظهار کرد: برای دانش آموزان پروژه ای به اسم ترویج دانش آموزی را پیگیر هستیم. که تقریبا سالانه صد هزار دانش آموز درگیر فضاهای مختلف می شوند که از این میان می توان به المپیاد های علمی دانش آموزی و جشنواره طرح های دانش آموزی اشاره کرد.

وی افزود: برآورد ما این است که در حدود 2هزار دانش آموز مشغول فعالیت شوند و ایده های خود را ارائه داده و کار پژوهشی انجام  دهند همچنین آنان با اقدامات اولیه در زمینه نانو آشنا شوند. آموزش و پرورش نیز فعالیت هایی تحت عنوان قطب دانش آموزی را اجرا می کند که 5تا 10هزار دانش آموز در آنجا درگیر می شوند. به طور کلی می توان گفت هرسال در بخش دانش آموزشی حدود صدهزار دانش آموز درگیر می شوند.

باقری مطلق در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تعداد از دانش آموزان در دوران دانشجویی نیز کار مرتبط با حوزه فناوری نانو انجام می دهند عنوان کرد: از المپیاد نانو 67 درصد از دانش آموزانی که در مقطع دبیرستان وارد المپیاد دانش آموزی شدند و برگزیده بودند در دوران دانشجویی نیز کار مرتبط با نانو انجام دادند.

 دبیرکارگروه ترویج و آموزش ستاد توسعه فناوری نانو درباره اینکه آموزش ها توسط چه اساتیدی ارائه می شود تصریح کرد: در این خصوص شبکه مدرسان فناور نانو را ساماندهی کردیم. که هرساله 80 تا 100 عضو جدید به خود می بیند و متشکل از افراد تحصیلات تکمیلی هستند که علاقمند به حوزه تدریس اند و پس از آزمون علمی و مصاحبه توان تدریس آنان را جذب می کنیم.

وی درباره اقدامات دیگر ستاد نانو در خصوص جذب نیروهای متخصص خاطر نشان کرد:در ستاد نانو حمایت از مقالات و پایان نامه ها را در دستور کار داریم و چند سالی است که حمایت ها را به این سمت و سو بردیم.

باقری مطلق در پایان تصریح کرد: حدود 60درصد بودجه ستاد صرف حمایت از صنعت و توسعه فناوری است و تسهیلاتی با شرایط مطلوب به شرکت ها ارائه می شود علاوه براین خدماتی چون بیمه و مشاوره ارائه می شود. عمده تمرکز ستاد در چند سال اخیر روی این بوده تا بازار داخلی و خارجی برای شرکت ها ایجاد شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز