سرهنگ گودرزی در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد

هشدار دوباره پلیس فتا؛ وارد لینک‌های پیامکی نشوید/ بیشترین جرایم سایبری مربوط به پیامک‌های جعلی است

۱۴۰۱/۰۱/۰۲ - ۰۵:۰۱:۴۶
کد خبر: ۱۳۱۰۸۳۶
هشدار دوباره پلیس فتا؛ وارد لینک‌های پیامکی نشوید/ بیشترین جرایم سایبری مربوط به پیامک‌های جعلی است
رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: بارها تاکید کردیم هموطنان لینک‌هایی که در قالب پیامک برای آن‌ها ارسال می‌شود را باز نکنند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره کلاهبرداری سایبری با ارسال لینک‌های جعلی، اظهار کرد:  به جرات می‌توانم بگویم بیشترین اطلاع رسانی پلیس فتا در حوزه لینک‌ها آلوده بوده و بارها تاکید کردیم هموطنان لینک‌هایی که در قالب پیامک برای آن‌ها ارسال می‌شود را باز نکنند.

وی گفت: راحت‌ترین راه دسترسی به تلفن همراه همین لینک‌های آلوده است که ممکن است کاربران به آن توجه نکنند و مجرمان سایبری با انواع شگردها افراد را ترغیب، تهدید و تطمین کنند تا وارد لینک‌ها شوند. گاهی پیامک‌های جعلی با لینک‌های آلوده با این عنوان که "حکم جلب شما صادر شده است" برای کاربران ارسال می‌کنند و کاربران بدون تردید بر روی لینک کلیک کرده و یک بدافزار بر روی تلفن همراهشان نصب می شود.

سرهنگ گودرزی بیان کرد: اخیرا با عنوان ریجستری تلفن همراه پیامک‌های جعلی با لینک‌های آلوده ارسال می‌کنند. البته مردم نیز هوشیار شدند امیدوارم با افزایش آگاهی مردم شاهد کاهش جرایم در این حوزه باشیم. درحال حاضر جرایم در حوزه لینک‌های آلوده درحال کاهش است در یک مقطعی پیک زیادی را شاهد بودیم اما باتوجه به اطلاع رسانی های مستمر تا حدود زیادی کنترل شده است.

رئیس پلیس فتای پایتخت با تاکید بر اینکه هموطنان حتما به سرشماره پیامک‌هایی که برایشان ارسال می‌شود دقت کنند، ادامه داد: هیچ سازمان رسمی از شماره‌های شخصی برای افراد پیامک ارسال نمی‌کند، همچنین دقت نظر بیشتری در پیامک‌هایی که حاوی لینک هستند داشته باشیم. چرا با ورود به لینک‌ها و نصب بدافزارها اجازه می‌دهیم به اطلاعات شخصی ما دسترسی داشته باشند.

سرهنگ گودرزی درباره پرونده‌های رسیدگی شده در پلیس فتا، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال 1400 شاهد این بودیم که قالب جرایم سایبری در تهران بزرگ منجر به نتیجه شده است بیش از 90 درصد جرایم با تلاش شبانه روزی و به کار گیری فناوری های نوین کشف کردیم و اشرافیت خوبی داریم. همراهی و هم گام بودن مردم حائز اهمیت بوده چراکه جرایم سایبری با مهندسی اجتماعی رخ می‌دهد و از بی توجهی مردم سوء استفاده می کنند لذا امیدواریم با هوشیاری و همکاری مردم شاهد کاهش این گونه جرایم باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما