سردار حسینی خبر داد

اعلام شهرهایی که بیشترین تصادف را داشتند/ ۳۷ درصد تصادفات منجر به واژگونی شده است

۱۴۰۰/۱۲/۲۸ - ۱۰:۳۹:۰۶
کد خبر: ۱۳۱۱۳۰۲
اعلام شهرهایی که بیشترین تصادف را داشتند/ ۳۷ درصد تصادفات منجر به واژگونی شده است
جانشین رئیس پلیس راهور کشور درباره وضعیت تصادفات و محورهای کشور، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سردار تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور کشور درباره وضعیت تصادفات و محورهای کشور، اظهار کرد: بیشترین تصادفات که منجر به فوت شده در سیستان و بلوچستان ، فارس ، خوزستان ، آذربایجان غربی و بوشهر و کرمان است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین افزایش تردد در جاده های استانهای گیلان ، مازندران ، همدان و مرکزی صورت گرفته است، ادامه داد: ترافیک نیمه سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) محدوده های شهرستانک، پل زنگوله و سیاه بیشه و در آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرشهر را شاهد هستیم.

سردار حسینی درباره وضعیت جوی محورها، گفت: بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و استان گیلان است.

جانشین رئیس پلیس راهور کشور درباره بیشترین علت تصادف، بیان کرد: سبقت غیر مجاز و تجاوز به چپ از خط وسط جاده، تخطی از سرعت مجاز و عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه است همچنین ۳۷ درصد از تصادفات فوتی و جرحی بصورت واژگونی بوده است.

وی درباره بیشترین زمان وقوع تصادفات، تصریح کرد: از ساعت 16:00 الی 20:00 ، با 26 درصد و از ساعت 12:01 الی 16:00 با 21 درصد آمار تصادفات را شاهد هستیم.

سردار حسینی بیان کرد: با توجه به خانوادگی بودن اکثر سفرهای نوروزی و افزایش سرنشینان خودروها در جاده ها، در تصادفات بوقوع پیوسته نسبت تعداد متوفیان از تعداد تصادفات فوتی بیشتر شده، بگونه ای که در تعداد وقوع تصادفات فوتی ۲۲ درصد کاهش داریم ولی در تعداد متوفیان این میزان به ۱۲ درصد کاهش رسیده است.

جانشین رئیس پلیس راهور کشور ادامه داد: لازم است رانندگان عزیز در این ایام با رعایت کامل مقررات رانندگی و احتیاط کامل در جاده ها تردد کنند و به لحاظ رعایت سلامت خود و خانواده و سایرین از هرگونه عجله و شتاب و حرکات مخاط آمیز خودداری کنند. تاکنون 107 نفر در جاده‌های کشور جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

نظر شما