وضعیت هوا طی ۲۴ ساعت آیند چگونه خواهد بود؟

۱۴۰۱/۰۱/۰۶ - ۱۵:۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۳۱۲۸۱۰
وضعیت هوا طی ۲۴ ساعت آیند چگونه خواهد بود؟
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اعلام کرد که امروز و فردا شاهد وزش باد در بسیاری از استان‌ها و خیزش گردوخاک در مناطق خشک و بیابانی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد اصغری معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی امروز ششم فروردین‌ماه ۱۴۰۱، درباره وضعیت هوای امروز و فردا گفت: در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، نواحی مرکزی و جنوبی اردبیل، استان‌های زنجان، قزوین، ارتفاعات استان البرز، تهران، گیلان، مازندران و سمنان، نوار جنوبی گلستان، خراسان شمالی، قسمت‌های شمالی خراسان رضوی احتمالا بارش باران و تگرگ وجود دارد.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در مناطق سردسیر و ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود گفت: بعدازظهر امروز در اغلب استان‌ها پدیده مشترک وزش باد را داریم. میزان وزش باد در استان‌های قم، جنوب و شرق سمنان، مرکزی، کردستان، همدان، یزد، کرمان، شمال فارس، شمال سیستان‌وبلوچستان، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی و تهران نسبت به سایر مناطق بارزتر خواهد بود.

اصغری ادامه داد: در مناطق خشک و بیابانی این شرایط منجر به خیزش گردوخاک می‌شود. همچنین با شکل‌گیری چشمه‌های تولید گرد و خاک در عراق و شمال عربستان احتمال انتقال گردوخاک و کاهش کیفتیت هوا در خوزستان، ایلام و کرمانشاه دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: امروز در مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور هشدار نارنجی و هشدار زرد در بازه زمانی دوشنبه تا سه‌شنبه برای شرق تنگه هرمز و دریای عمان صادر شد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه تلاطم در آب‌های خلیج فارس و ارتفاع موج، تا حداکثر سه متر، برای مناطق فراساحلی پیش‌بینی می‌شود افزود: خطر غرق شدن شناگران، شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی در بازه زمانی یکشنبه تا سه‌شنبه وجود دارد.

 

انتهای پیام/

نظر شما