نوحه گر:

وظیفه مدیریتی ما تقویت زمین های مرکز لرزه نگاری است

۱۴۰۱/۰۱/۱۶ - ۱۲:۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۵۳۸۴
وظیفه مدیریتی ما تقویت زمین های مرکز لرزه نگاری است
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران گفت: در موسسه لرزه نگاری وظیفه مدیریت ما این است تا انجا را توسعه داده و تقویت کنیم چراکه سیاست دولت این است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد نوحه گر معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران در نشست خبری درباره قطع درختان در زمین های مرکز لرزه نگاری کشور اظهار کرد: دانشگاه تهران در همه نقاط کشور چه در زمین موسسه ها و چه در زمینه واحد دانشگاهی مستغلاتی دارد و یک وجب از این زمین‌ها در سایر استان‌ها با تهران تفا‌وتی ندارد.

وی افزود: دانشگاه تهران در جهت حفاظت از منابع خود با هیچ احدالناسی تعارف ندارد بنابراین ما داریم وظیفه خود را انجام می‌دهیم و از این اماکن حراست می‌کنیم.

نوحه گر با اشاره به اینکه دانشگاه تهران ۶ هکتار زمین داشته است، بیان کرد: بخش عمده ای از این زمین ها برای اسایش و رفاه حال مردم برای توسعه بزرگرا‌ه‌ها به شهرداری داده شد و ما مسئولیت پذیری اجتماعی خود را برای کمک به شهرداری و رفاه حال مردم انجام داده است؛ همچنین دانشگاه تهران به نظر همه مردم یکی از سرسبز ترین دانشگاه های کشور است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران با تاکید براینکه دانشگاه تهران حفظ ‌و توسعه فضای سبز پیشگام است، گفت: دانشگاه تهران تنها دانشگاه کشور است که دارای دانشکده محیط زیست بنابراین این ادعا که به قلع و قم طبیعت پرداخته خلاف واقعیت است.

وی ادامه داد: ما در روز درختکاری بیش از ۲۰هزار اصله درخت کاشتیم و به مردم هدیه دادیم ایا کسی که در این زمینه فعالیت دارد می‌تواند به قلع و قم درختان بپردازد؟

نوحه گر بیان کرد: در موسسه لرزه نگاری وظیفه مدیریت ما این است تا آنجا را توسعه دهیم و سیاست دولت این است و در سال ۱۴۰۰ بودجه ای برای توسعه و تقویت زیرساخت های ایستگاه لرزه نگاری دانشگاه تهران در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه حریم‌ هر دانشگاهی مقدس است عنوان کرد: اینکه عوامل سازمانی مانع عبور و مرور کارمندان ما شوند، کار خلافی است و تنش‌زا خواهد بود اما دانشگاه تهران دنبال دعوا و درگیری نیست وظیفه ما ارام بخشی جامعه است.

نوحه گر با تاکید براینکه دانشگاه تهران همیشه نسبت به مسایل پاسخگو است گفت: دانشگاه تهران با شهرداری تهران نشست هایی برگزار شده است و شهردار تهران عضو هییت مدیره دانشگاه تهران است و ما درگیری با این سازمان نداریم و هرچه زودتر باید این دعوا را پایان دهیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه تهران حق خود می‌داند که در زمین های خود با رعایت قوانین در غالب توسعه زمین های خود فعالیت هایی انجام دهد.

در ادامه این نشست مهدی شهبازی مشاور رئیس دانشگاه تهران در این باره گفت: درختان موسسه ژئوفیزیک تحت مالکیت دانشگاه تهران است. 

وی افزود: افراد برای ورود به هر موسسه ای باید مجوز ارائه کنند اما اینکه افراد به صورت غیرقانونی ورود پیدا کردند و این امر برای ما عجیب بودهمچنین تلاش ما براین است این مساله را به صورت قانونی پیگیری کنیم.

شهبازی بیان کرد: دانشگاه تهران تفاهم قابل توجه و مناسبی با موسسات مختلف ازجمله شهرداری تهران برای توسعه و پیشرفت بیش از پیش دارد. پیش از عید روال طبیعی مجوزگیری و اقدام برای اصلاح و تقویت زیرساخت در مرکزلرزه نگاری صورت گرفت و اقدام به جا به جایی اصولی درختان پیش از عید صورت گرفت و به دنبال این هستیم تا ورودهای غیرقانونی و اقدام به ضرب و شتم به کارمندان را بررسی کنیم.

در همین راستا رضا شکوهی زاده مدیرکل امور حقوقی دانشگاه تهران اظهار کرد: متاسفانه انعکاس هایی که این مساله داشته باتوجه به اینکه دانشگاه تهران به دنبال بازتاب رسانه ای این موضوع نبوده است و صرفا از طریق عوامل شهرداری خوراک رسانه ای داده شده است و اطلاعات غیردقیق و جانبدارانه به افراد داده شده است.

وی افزود: دانشگاه تهران مالکیت بلامنازعی نسبت به ملک مورد نظر دارد و مجوز های لازم را برای جابجایی درختان از شهرداری داشته است. اما متاسفانه در سطوح پایین تر شهرداری کارشکنی هایی صورت گرفت و به قدری مانع تراشی کردند که بدون دستورقضایی به حریم ملک دانشگاه تجاوز کنند و کارکنان را مورد ضرب و شتم قرار دهند.

شکوهی زاده تصریح کرد: همه این مسائل توسط دوربین مدار بسته فیلمبرداری شده است و براساس رویه های قانونی پیگیر این مطلب هستیم و از رسانه ها درخواست داریم تا نسبت به مسائلی که عدله مورد نظر در اختیارشان قرار نمیگیرد ورود نکنند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز