چرا نباید جگر مرغ بخوریم؟

۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۲۱:۲۳:۴۶
کد خبر: ۱۳۱۶۱۹۵
چرا نباید جگر مرغ بخوریم؟
جگر مرغ اگر ارگانیک تهیه شده باشد خوردن آن برای کاهش استرس و تقویت پوست و مو و درمان برخی بیماری ها بسیار مفید و موثر است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛جگر مرغ سرشار از آهن است که نقش مهمی در روند خونسازی دارد و بسیاری از بیماری ها را درمان می کند. ولی این غذای سنتی به علت اینکه مواد هورمونی به مرغ ها تزریق می کنند به یکی از غذاهای مضر برای بدن تبدیل شده است که مصرف آن برای افراد مضر است.

نکاتی در مورد خواص جگر مرغ

 مفید برای مبارزه با استرس

خوردن جگر مرغ برای کسانی که خیلی سخت کار می کنند و استرس دارند، مفید است. مواد مغذی موجود در جگر مرغ، با استرس مبارزه می کنند و موجب بهبود وضعیت خواب می شود.

تقویت ذهن، انرژی و سیستم ایمنی

جگر مرغ سرشار از آهن، زینک، فسفر و منیزیم است و ذخیره سلول های قرمز خون را افزایش می دهد و سبب تقویت ذهن سیستم ایمنی می شود.

سلامت دندان ها و استخوان ها 

فسفر موجود در جگر مرغ فوایدی عالی برای سلامت دندان ها و استخوان ها دارد و به رشد استخوان ها و دندان ها در کودکان کمک می کند.

 حفظ سلامت پوست، مو و ناخن

جگر مرغ حاوی پروتئین است که به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن ها کمک می کند.

درمان کم خونی

جگر مرغ سرشار از آهن و ویتامین ب 12 است که نقش مهمی در روند خونسازی دارد. ویتامین B12 می تواند به تولید سلول های قرمز خون کمک کرده و عملکرد سلول ها را افزایش دهد و در تولید سلول های قرمز خون و جلوگیری از کم خونی نقش دارد.

تقویت بینایی

جگر مرغ سرشار از ویتامین A به شکل رتینول، آلفا کاروتن، بتاکاروتن و لیکوپن است که برای تقویت بینایی مفید است.

 

جگر مرغ برای رفع و جلوگیری از بیماری ها

جلوگیری از آلزایمر 

جگر مرغ در مبارزه با آلزایمر تاثیر دارد و ویتامین B12 موجود در آن به تقویت حافظه کمک می کند.

خواص جگر مرغ برای سلامت بافت های بدن

جگر مرغ حاوی 2.3 میلی گرم ریبوفلاوین است که از ترک یا پوسته پوسته شدن گوشه های دهان جلوگیری می کند. ریبوفلاوین، برای تولید مثل، رشد و ترمیم بافت های بدن از جمله پوست ضروری است.

درمان پلاگر 

جگر مرغ از منابع عالی نیاسین هستند و کمبود آن در بدن به شکل پلاگر ظاهر شده و موجب هذیان، اسهال، التهاب غشاء مخاطی و پوسته شدن پوست منجر می شود.

 موثر در کمک به باروری

جگر مرغ حاوی فولات است و برای زنان باردار و زنانی که قصد بارداری دارند مفید است و به باروری کمک کرده و از نقص لوله عصبی جنین پیشگیری می کند.

 

چرا نباید جگر مرغ را مصرف کرد؟

با همه فواید جگر مرغ که در بالا آورده ایم خوردن این غذای خوشمزه توصیه نمی شود زیرا :

در پرورش مرغ ها از مواد هورمونی استفاده شود. هنگامی که به مرغ آنتی بیوتیک تزریق می کنند باید 5 تا 14 روز از کشتار آن خودداری کنند اما این مسئله رعایت نمی شود و در بسیاری از مرغداری ها چند ساعت قبل از کشتار مرغ به آن آنتی بیوتیک می دهند.

بنابراین مقدار زیادی از این دارو ها، در جگر مرغ باقی می مانند زیرا جگر، محل سم زدایی است و بسیاری از دارو ها، قبل از دفع از بدن، داخل جگر به روش های مختلف آنزیمی، خنثی می شوند.

به همین دلیل هم بسیاری از جگرهای مرغ، آلودگی بالایی، بخصوص به آنتی بیوتیک ها دارند. اما گوشت مرغ، کمتر تحت تاثیر آنتی بیوتیک ها قرار می گیرد و این دارو بیشتر در جگر و کلیه های مرغ تجمع پیدا می کنند.

چرا نباید جگر مرغ بخوریم؟

آنتی بیوتیک ها، فلزات سنگین و سموم بیشتردر بافت نرم تجمع می یابند و از آنجایی که جگر هم بافت نرمی است این گونه مواد در این بافت رسوب می کنند و با خوردن جگر، آنتی بیوتیک ها، به بدن انسان منتقل شده و باعث به خطر افتادن سلامتی می شوند. پس اگر از نحوه پرورش مرغ مطلع نیستید آن را مصرف نکنید.

متاسفانه گاهی برخی آنتی بیوتیک های ممنوع هم مرغداری ها استفاده می شوند به همین علت باید مرغ های بسته بندی زیرنظر سازمان دامپزشکی از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و پیش از مصرف گوشت مرغ آن را حسابی بپزید زیرا فرآیند پخت و پز باعث از بین رفتن برخی از این آنتی بیوتیک ها می شود.

همچنین مصرف جگر مرغ برای مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی، چربی خون بالا و نقرس مضر است. جگر مرغ از غذاهای با کلسترول بالا محسوب می شود، مصرف زیاد جگر مرغ باعث افزایش کلسترول و در نتیجه بیماری قلبی می شود. 

 

انتهای پیام/

نظر شما