نقیب در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد

نام‌گذاری یکی از ایستگاه‌های متروی تهران به نام شهید فخری زاده/ افزایش تعداد خانه‌های مادر و کودک در سال جدید

۱۴۰۱/۰۱/۱۹ - ۰۹:۳۵:۴۳
کد خبر: ۱۳۱۶۳۴۹
نام‌گذاری یکی از ایستگاه‌های متروی تهران به نام شهید فخری زاده/ افزایش تعداد خانه‌های مادر و کودک در سال جدید
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: برنامه ریزی کردیم بعد از بهره برداری مجدد 12 خانه مادر و کودک، تا پایان سال 1401، 10 خانه دیگر را راه اندازی کنیم.

محمد نقیب معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره واگن‌های مادر و کودک در متروی تهران، اظهار کرد: در سال 1401، بیش از 600 واگن به متروی تهران اضافه می‌شود که از این واگن‌ها قرار است تعدادی به واگن بانوان و کودکان اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه 35 کشور را بررسی کردیم و مدلی که این کشورها برای بانوان مناسب سازی کرده بودند را مطالعه کردیم، ادامه داد: فضا سازی که در این 35 کشور برای بانوان در مترو ایجاد شده بود به رنگ صورتی بود و ما در یک واگنی که فعلا به صورت آزمایشی برای بانوان و کودکان اختصاص دادیم سعی کردیم از متریالی استفاده کنیم که صورتی رنگ باشد.

رونمایی از واگن مخصوص مادر و کودک در مترو تهران

نقیب بیان کرد: مقرر شد هر چه تعداد واگن به متروی تهران اضافه شد، واگن بانوان و کودکان را با رنگ صورتی فضاسازی کنیم، صندلی ویژه مادران باردار و بخش‌هایی مخصوص سالمندان اختصاص دهیم.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه اقداماتی را جهت فرهنگ سازی برای جلوگیری از ورود آقایان به این واگن‌ها انجام دادیم، گفت: ما به عنوان معاونت فرهنگی مترو، مسئول کارهای ایجابی هستیم و بخش سلبی نیز باید به آن اضافه شود که مسئولیت آن برعهده ما نیست و پلیس مترو باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی درباره برنامه‌های فرهنگی مترو در سال جدید، تصریح کرد: در متروی تهران 12 خانه مادر و کودک داشتیم که تعطیل شده بود درحال حاضر 5 خانه مادر و کودک مجدد به بهره برداری رسیده است تا مادران بتواند از این خانه‌ها برای شستشو، شیردهی و ... کودکشان استفاده کند.

نقیب تصریح کرد: برنامه ریزی کردیم بعد از بهره برداری مجدد این 12 خانه مادر و کودک، تا پایان سال 1401، 10 خانه دیگر را راه اندازی کنیم اگر این تعداد راه اندازی شود در هر خط متروی تهران به صورت میانگین 3 خانه مادر و کودک خواهیم داشت.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه بیان کرد: هویت بخشی ایستگاهی یکی از برنامه‌هایی است که معاونت فرهنگی مترو در سال جدید در دستور کار خود قرار داده، چراکه برخی از ایستگاه‌های مترو مانند ایستگاه امام خمینی، هویت ندارد بنابراین برنامه داریم که هویت بخشی کنیم تا از روی نمادها مشخص شود که چه ایستگاهی است.

وی اضافه کرد: برای سال جدید چند تغییر نام برای برخی از ایستگاه‌ها داریم اما شورای شهر تهران باید مصوب کند. به عنوان مثال چند ایستگاه‌ها را به شورای شهر تهران اعلام کردیم که تغییر نام دهیم و از مقوله مقاومت برای نام گذاری جدید استفاده کنیم اما شورای شهر مصوب نکرد و اعلام کردند که ایستگاه‌های دیگری را پیشنهاد دهید.

نقیب افزود: تغییر نامی در سال 1401 برای شهید فخری زاده در دستور کار داریم که به شورای شهر تهران پیشنهاد خواهیم داد تا نام یکی از ایستگاه‌های متروی تهران به نام شهید هسته‌ای، شهید فخری زاده نام گذاری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز