هشدار وزارت بهداشت به شهروندان/ فعلا در خانه بمانید

۱۴۰۱/۰۱/۱۹ - ۱۲:۴۹:۳۶
کد خبر: ۱۳۱۶۴۲۵
هشدار وزارت بهداشت به شهروندان/ فعلا در خانه بمانید
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، با اشاره به تشدید گرد و غبار در آسمان تهران، نسبت به وقوع مرگ های زودس در بیماران قلبی و سالمندان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با هشدار به شهروندان تهرانی برای ماندن در منزل، اظهار کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی و سالمندان و کودکان، از خانه خارج نشوند.

وی افزود: در این شرایط افزایش شدید بیماری‌های قلبی و ریوی را داریم و ممکن است منجر به مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان شود. همچنین، افزایش علائم تنفسی را در این شرایط جوی شاهد خواهیم بود.

شاهسونی تاکید کرد: افراد سالم نیز بدون ماسک از منزل خارج نشوند و از فعالیت‌های طولانی مدت در بیرون از منزل اجتناب کنند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، این شرایط می‌تواند مشکلات بیشتری به همراه داشته باشد.

شاهسونی افزود: مناطق غربی و شمال غربی کشور از جمله استان‌های تهران، البرز، خوزستان، کردستان، لرستان، کرمانشاه و بخشی از استان گیلان با پدیده گرد و خاک مواجه هستند.

وی ادامه داد: پیشنهاد وزارت بهداشت این است که مدارس در مناطق درگیر با پدیده گرد و خاک روز شنبه به صورت مجازی تشکیل شوند و فعالیت‌های ورزشی نیز تعطیل شود، زیرا گرد و خاک ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز