معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت خبرداد

راه‌اندازی ۵ هزار طرح کارگاهی برکت در مناطق محروم

۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۱۱:۲۴:۴۱
کد خبر: ۱۳۱۷۵۵۳
نیازی از راه‌اندازی 5 هزار طرح کارگاهی خرد و کوچک در مناطق محروم کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مرتضی نیازی معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت در تشریح اقدامات جدید این بنیاد در حوزه اشتغال‌زایی گفت: در سال 1401به عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» راه‌اندازی 5 هزار طرح کارگاهی خرد و کوچک در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار است که از جمله اقدامات جدید بنیاد برکت در حوزه ایجاد اشتغال به شمار می‌رود.

نیازی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم در هر این کارگاه‌ها بین 5 تا 10 نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم مشغول به‌کار شوند و راه‌اندازی این 5 هزار طرح کارگاهی خرد و کوچک ایجاد اشتغال برای حداکثر 50 هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.

وی درباره میزان سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این طرح‌های کارگاهی خرد و کوچک خاطرنشان کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای ایجاد 5 هزار طرح کارگاهی خرد و کوچک 25 هزار میلیارد ریال است.

نیازی تاکید کرد: این کارگاه‌های خرد و کوچک علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید، می‌توانند طرح‌های اجتماع‌محور کوچک و خانگی را نیز پشتیبانی کنند.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت با اشاره به فعالیت تسهیل‌گران این بنیاد گفت: امسال نیز 850 مجری و تسهیل‌گر بنیاد در مناطق محروم و روستایی کشور اقدام به شناسایی متقاضیان اشتغال و معرفی‌شان برای دریافت تسهیلات می‌کنند.

به گفته نیازی، 16 هزار روستا و 800 شهر در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سال 1401 قرار دارند.

وی یادآور شد: بنیاد برکت تا پایان سال گذشته 180 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور عملیاتی کرده است.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت افزود: حجم سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی، بالغ بر 200 هزار میلیارد ریال بوده و زمینه اشتغال برای 540 هزار نفر را به طور مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما