معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران خبر داد

تبیین پروژه‌های قابل سرمایه گذاری/ تأمین مالی پروژه‌ها در حوزه حمل و نقل و ترافیک

۱۴۰۱/۰۱/۲۷ - ۰۸:۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۳۱۹۱۰۸
تبیین پروژه‌های قابل سرمایه گذاری/ تأمین مالی پروژه‌ها در حوزه حمل و نقل و ترافیک
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، با تاکید بر تأمین مالی پروژه‌ها به ویژه در حوزه حمل و نقل و ترافیک، از تبیین پروژه‌های شهری قابل سرمایه گذاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در نخستین جلسه بررسی نحوه تأمین مالی پروژه‌های شهری حوزه حمل و نقل ترافیک، با تاکید بر تأمین مالی پروژه‌ها به ویژه در حوزه حمل و نقل و ترافیک که دغدغه اصلی شهروندان و مدیریت شهری است، اظهار کرد: بخشی از بودجه شهرداری بر اساس مشارکت در انجام پروژه‌ها بنا شده و از طرفی برای اجرای آنها خصوصاً طرح‌های نیمه تمام، نیازمند جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم. لذا برای تعریف پروژه‌ها در سطح شهر و ایجاد مدل مالی آنها، همایشی تحت عنوان فرصت‌های سرمایه گذاری را در نظر گرفته ایم که تاریخ برگزاری آن در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

وی بر ضرورت تعامل معاونت مالی و اقتصاد شهری و سایر معاونت‌های شهرداری تهران در راستای تعریف مدل مالی پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: گام بعدی برای تعریف پروژه‌های قابل سرمایه گذاری، تعیین و تکلیف مالکیت محل اجرای طرح‌ها و اخذ مجوزهای لازم است.

فلاح بر لزوم ایجاد مشوق‌های سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود: در برخی از پروژه‌ها نرخ بازگشت سرمایه، برای سرمایه گذاران جذاب نیست اما چون اجرای پروژه مورد نیاز و ضروری شهر است،  اقدام به تعیین مشوق‌های سرمایه گذاری نموده ایم.

وی به اقدامات بعدی پس از همایش فرصت‌های سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: تمامی این پروژه‌ها در یک نمایشگاه مجازی نیز ثبت خواهند شد تا پس از آن از همه نقاط کشور و دنیا قابل رؤیت باشد؛ این مدلی است که در سایر کشورها نیز تجربه شده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، به نواقص سند جامع سرمایه گذاری در شهرداری اشاره کرد و افزود: بستر قانونی و عملیاتی سرمایه گذاری در شهرداری مهیا نبوده و تعریف درستی از سرمایه گذار نداشته  و با سرمایه گذار به مثابه پیمانکار برخورد می‌شده است که در این دوره نظام اهلیت یا اعتبار سنجی سرمایه گذاری را در سند جامع سرمایه گذاری شهرداری  می گنجانیم تا نحوه برخورد با سرمایه گذار به صورت درست و صحیح آن مشخص شود.

فلاح به ضرورت گارانتی و تضامین در سرمایه گذاری ها اشاره کرد و گفت: در حوزه سرمایه گذاری خارجی، تمامی ریسک‌ها، گارانتی‌ها، تضامین و برگشت سرمایه را در سرمایه گذاری‌های خارجی تعیین و تکلیف شده است و شهرداری تهران هم بایستی الگویی این چنینی را در سرمایه گذاری‌های خود قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز