هشدار چندباره پلیس فتا به هموطنان/ وارد لینک‌های پیامک شده نشوید!

۱۴۰۱/۰۱/۲۷ - ۰۸:۴۸:۰۱
کد خبر: ۱۳۱۹۱۲۲
هشدار چندباره پلیس فتا به هموطنان/ وارد لینک‌های پیامک شده نشوید!
پلیس فتا بارها و بارها درباره این پیامک‌ها و لینک‌های آلوده اطلاع رسانی گسترده‌ای داشته و همواره به هموطنان تاکید کرده است که به هیچ عنوان وارد لینک‌های پیامکی نشوید اما متاسفانه باز هم شاهد چنین کلاهبرداری‌هایی هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ارسال پیامک‌های جعلی با لینک‌های آلوده یکی از شگردهای مجرمان اینترنتی بوده که با این روش اقدام به کلاهبرداری‌های متعددی کردند. پیامک‌هایی با سرشماره‌های عادی که کاملا مشخص است از سوی دستگاه و نهاد خاصی ارسال نشده و ارسال کننده این پیامک‌ها کلاهبرداران اینترنتی هستند اما از آنجایی که مجرمان سایبری در کارشان خلاقیت دارند، از متن‌هایی در پیامک استفاده می‌کنند تا دریافت کنندگان پیام در لحظه اول هیجانی شده و بی چون و چرا وارد لینک آلوده ارسال شده شوند.

در چند روز اخیر پیامکی با این عنوان "شکایتی از شما ثبت شده جهت پیگیری از لینک زیر اقدام کنید" برای افراد زیادی ارسال شده بود.

photo_۲۰۲۲-۰۴-۱۴_۲۰-۳۳-۱۵

به محض اینکه فرد وارد لینک ارسال شده می‌شود درگاه پرداختی به روی آن باز شده تا پیش از مشاهده شکایت دروغین افراد مبلغی را پرداخت کنند که از همین مرحله کلاهبرداری آغاز و حساب افراد با چند ترفند سایبری خالی می‌شود همچنین این پیامک با سرشماره فرد شاکی برای افراد دیگر ارسال می‌شود.

پلیس فتا بارها و بارها درباره این پیامک‌ها و لینک‌های آلوده اطلاع رسانی گسترده‌ای داشته و همواره به هموطنان تاکید کرده است که به هیچ عنوان وارد لینک‌های پیامکی نشوید اما متاسفانه باز هم شاهد چنین کلاهبرداری‌هایی هستیم که این نشان از آن دارد مردم توجهی به توصیه‌های پلیس فتا ندارند.

رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتای فرماندهی انتظامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، در این بارها، اظهار کرد: این کلاهبرداری که همانند کلاهبرداری است که به اسم سامانه ثنا صورت می‌گرفت. محتوای پیامک جعلی این بار فقط تغییر کرده است و ماهیت تمام این پیامک‌ها جعلی بوده و لینک‌هایی که همراه این پیامک‌ها ارسال می‌شود آلوده است.

وی گفت: این لینک‌ها حاوی یک بدافزار است وقتی این بدافزار در تلفن همراه افراد نصب شود و به هکر اجازه دسترسی به تلفن همراهشان را می‌دهند و اولین اقدامی که هکر بعد از دسترسی به تلفن همراه افراد انجام می‌دهد به صندوق پیامکی فرد مراجعه می‌کند و در مرحله بعد هکر از افراد می‌خواهد در درگاه پرداختی مبلغی را پرداخت کند و وقتی وارد آن درگاه پرداخت می‌شوند حساب بانکی فرد هک شده و از آنجایی که به صندوق پیامکی افراد دسترسی پیدا کرده تراکنشی را انجام می‌دهد و پیامک رمز دوم را نیز وارد کرده و حساب افراد را خالی می‌کنند.

پاشایی ادامه داد: علاوه بر این وقتی هکر به صندوق پیامکی افراد دسترسی پیدا کرده است از طریق تلفن همراه فرد این پیامک‌های آلوده را برای افراد دیگری ارسال می‌کند. مردم حواسشان باشد هیچ سازمان و ارگانی برای برقراری ارتباط با کاربران خود، از سرشماره اپراتورهای مختلف مانند 911، 912، 919، 915، 930  و ... استفاده نمی‌کند و تمام نهادها دارای یک پروتکلی هستند و سرشماره آن‌ها با سرشماره‌های عادی متفاوت است هر زمان چنین پیامکی برای افراد ارسال شد در ابتدا پیامک را حذف و بعد از آن به شماره پلیس فتا 096380 و سایت رسمی پلیس فتا اطلاع دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز