رئیس ستاد اربعین کشور خبر داد

آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای اربعین در ۴ استان مرزی کشور/ مذاکره وزارت امور خارجه ایران و عراق برای برگزاری مراسم اربعین

۱۴۰۱/۰۱/۲۹ - ۱۰:۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۳۲۰۰۳۱
میراحمدی گفت: امروز استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان مکلف شدند زیرساخت های لازم را برای برگزاری مراسم اربعین فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور و معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در حاشیه جلسه ستاد اربعین، اظهار کرد: در جلسه امروز ستاد مرکزی اربعین با استانداران ایلام، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و خوزستان حضور داشتند.

وی افزود: در ابتدا آماده کردن زیرساخت های لازم در مرزهای مخالف صحبت شد چراکه با گرم شدن هوا شرایط خاصی ایجاد می‌شود. این ۴ استان مکلف شدند هرچه زودتر  وظایف خود را دنبال کنند.

میراحمدی بیان کرد: موضوع بعدی مربوط به عراق است که پذیرش زائران به چه صورت است قرار شد وزارت امورخارجه با کشور عراق هرچه زودتر مذاکره کنند و تکلیف مشخص شود بعد از اینکه مشخص شد دولت عراق می خواهد به چه صورت زائر بپذیرد، لغو روادید دارد یا خیر بعد از آن وضعیت پذیرش زائران را آماده می کنیم. تا شرایط مناسبی را برای زائران ایرانی فراهم کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور ادامه داد: قرار شد بررسی شود که چه میزان از موکب های عراقی و ایرانی شرایط مناسب آب و هوایی دارند یا خیر بعد از تصمیم گیری برای اعزام زائران می کنیم. هنوز زمان زیادی تا اربعین داریم فعلا وضعیت مبهم است.

وی گفت: بنای ستاد مرکزی اربعین این است که حداکثر امکان اعزام زائر برای اربعین فراهم شود تا هم شرایط مناسبی و هم با سهولت این اتفاق بیفتد.

میراحمدی افزود: فعلا وضعیت با ثباتی در دولت عراق وجود ندارد باید دولت مستقر شود اما تفاهم نامه ما با کشور عراق مشخص است و هر دولتی بیاید شرایط یکسان است

رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور درباره سامانه سماح، تصریح کرد: امسال نیز چه اعمال محدودیت باشد و چه نباشد، این سامانه سماح پا برجاست البته سامانه نیاز به بروزرسانی دارد. 

وی درباره پرواز هوایی برای اربعین، خاطرنشان کرد: هر امکانی برای سهولت سفر زائران اربعین فراهم می‌کنیم اگر فرودگاه عراق تا اربعین راه اندازی شود حتما استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما