شهردار تهران: 

ثمره امضای تفاهم با وزارت نفت کاهش آلودگی هوا و آسایش شهروندان تهرانی است

۱۴۰۱/۰۱/۳۰ - ۰۹:۰۲:۳۴
کد خبر: ۱۳۲۰۴۰۹
ثمره امضای تفاهم با وزارت نفت کاهش آلودگی هوا و آسایش شهروندان تهرانی است
زاکانی گفت: در همکاری مشترک میان شهرداری تهران با وزارت نفت می‌توان نوع مصرف را با کنترل دقیق و استفاده بهینه از انرژی مدیریت کرد. و می‌توان به محیط‌زیست بهتر و هوای پاک امیدوار بود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری شهرداری تهران با وزارت نفت، اظهار کرد: نمی‌توان کلاف سردرگم مشکلات تهران را جز با تفاهم و همکاری حل کرد. 

وی گفت: مدیریت مشارکتی اصل مهمی است که در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد؛ مشارکت با مردم، نخبگان و دستگاه‌های دولتی برای حل و فصل مشکلات شهر تهران.

زاکانی افزود: اهمیت این تفاهم یک محیط‌زیست پاکیزه و آسایش برای شهروندان تهرانی است. 

شهردار تهران بیان کرد: برای آنکه از امکانات و سرمایه‌های کشور در بهترین شکل استفاده کرد. موضوع انرژی موضوع بسیار مهمی است. 

وی تصریح کرد: با همکاری مشترک در تلاش برای فراهم آوردن زیرساخت‌های امورات دانش‌بنیان هستیم. 

وی ادامه داد: در همکاری مشترک می‌توان نوع مصرف را با کنترل دقیق و استفاده بهینه از انرژی مدیریت کرد. و می‌توان به محیط‌زیست بهتر و هوای پاک امیدوار بود.

زاکانی افزود: در ساخت‌وساز شهری نیز باید به استانداردهای بالا برای مصرف کمینه انرژی و نگهداشت آن اهتمام ورزید. 

شهردار تهران اضافه کرد: در ساخت بزرگراه‌ها با اصلاح ۹۸ تقاطع می‌توان ۷۲۰ کیلومتر راه مردم را کوتاه کرد. یک ثمره آن کاهش مصرف سوخت خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه دولت مردمی و شهرداری تهران عمیقاً به تسهیل زندگی مردم معتقد است، گفت: امیدواریم با همکاری با وزارت نفت بتوان آسایش و گشایش را برای زندگی مردم فراهم کرد.

زاکانی خاطرنشان کرد: بعد چهارم این تفاهم در حوزه «تولید انرژی» است. مثلا در حوزه پسماند، با طلای کثیف مواجه هستیم. البته که از زباله‌ها می‌توان انرژی تولید کرد و در این زمینه مشارکت داشت.

شهردار تهران گفت: هم‌اکنون ۶۷ درصد زباله تهران در حال دفن شدن است. درحالی که باید از آن استفاده کرد و فقط ۱۰ درصد آن را معدوم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز