صدور حکم بازداشت عاملان تلف شدن خرس قهوه ای/ سکوت مدیران محیط زیست روش همیشگی آنان برای فرار از پاسخ

۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - ۱۴:۵۳:۴۷
کد خبر: ۱۳۲۲۵۴۷
صدور حکم بازداشت عاملان تلف شدن خرس قهوه ای/ سکوت مدیران محیط زیست روش همیشگی آنان برای فرار از پاسخ
تعقیب، گریز و ضرب و جرح یک قلاده خرس با استفاده از ادواتی نظیر تراکتور، در یکی از روستا‌های شهرستان نمین موجب تلف شدن این حیوان شد اما امروز دادستان این شهرستان دستور بازداشت عاملان این مرگ را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛  جواد پروانه دادستان شهرستان نمین در گفت‌و‌گویی با اشاره به تصاویر منتشر شده درباره تعقیب، گریز و ضرب و جرح یک قلاده خرس با استفاده از ادواتی نظیر تراکتور، در یکی از روستا‌های شهرستان نمین، بیان کرد: به محض اطلاع از این موضوع با دستور ویژه دادستان مرکز استان به دادستانی و مدیرکل محیط زیست شهرستان، پرونده‌ای در دادستانی نمین تشکیل شد.

 براساس گزارش سازمان محیط زیست شهرستان نمین، دستورات لازم برای بررسی علت تلف شدن یک قلاده خرس و شناسایی و دستگیری مسبّبان آن صادر شد.

حسن قاسم پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در گفت و گویی در این خصوص عنوان کرد: پیرو گزارش محیط بانان شهرستان نمین مبنی بر حضور یک قلاده خرس قهوه ای در روستای کنازق بلافاصله محیط بانان در محل حاضر شده و مشاهده کردند که یک این خرس، پس از تعقیب و گریز و از پا افتادن به دلیل استفاده مردم از تراکتور، لودر و موتورسیکلت و ایجاد ضرب و جرح به ناحیه کمر، لگن و پاهای این حیوان قصد مهار کردن آن را داشته اند.

وی افزود: بلافاصله محیط بانان پس از اعمال بیهوشی جزئی، این خرس را به کلینیک حیات وحش استان انتقال دادند. علائم حیات در کلینیک مشاهده شد اما متاسفانه بدلیل شدت جراحت و آسیب های ناحیه لگنی و پاهای عقب و وارد آمدن صدمات جدی به نقاط مختلف بدن و ناحیه شکمی، اواخر شب گذشته این حیوان تلف شد.

حامد مصطفایی آگاه فعال محیطزیست در گفت و گویی  در این خصوص بیان کرد: جریان اخیر خرس قهوه ای نمین متاسفانه باعث تکدر خاطر عموم مردم شد. درک این موضوع که حیوانات هم حق زندگی داشته و بایستی در تمامی شرایط به حقوق آنها احترام بگذاریم، نمی تواند خواسته زیادی باشد. ما زمانی می توانیم از اخلاقیات، مهرورزی و انسانیت حرف بزنیم که مرز مهربانی های خود را گسترش داده و بدون مرزبندی با تمامی جانداران مهربان باشیم.

مصفایی آگاه بر ضرورت مدارا و صبر مردم در مواقعی که حیات وحش به مناطق مسکونی راه یافته تاکید کرد و گفت: میزان ترسی که یک حیوان درنده با وارد شدن به محیط شهری دارد، به مراتب بیشتر از ترس انسان ها از آنها است و در چنین شرایطی غالبا آن ها به دنبال راه خروج و برگشت به محیط اصلی خود هستند. در این مواقع کمی مدارا از سوی اهالی باعث خروج خود حیوان از منطقه مسکونی به محیط اصلیش می شود.

 برای پیگیری این موضوع با سازمان حفاظت محیط زیست تماس گرفتیم اما پاسخی دریافت نکردیم سکوت مدیران محیط زیست تنها راه آنان برای فراموشی حوادث مهم محیط زیستی است.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز