در گفت‌وگو با برنا مطرح شد

چرایی بریده شدن درختان خیابان ولیعصر/ خشک کردن چنارهای ولیعصر جریمه دارد!

۱۴۰۱/۰۲/۰۸ - ۰۴:۰۱:۱۲
کد خبر: ۱۳۲۳۳۰۳
چرایی بریده شدن درختان خیابان ولیعصر/ خشک کردن چنارهای ولیعصر جریمه دارد!
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: در ولیعصر هیچکس اجازه ندارد خشک کند و حتی درخت خشک را نیز اجازه قطع کردن ندارند در غیر این صورت جریمه خواهند شد چراکه دائم بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی چند روز گذشته خبرگزاری برنا گزارشی از وضعیت نامناسب چنارهای خیابان ولیعصر منتشر کرد که این درختان یا بریده و یا خشک شده بود. به دنبال آن نیز مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که اگر عامدانه به درختان ولیعصر آسیبی وارد شود علاوه بر مجازات کیفری، جرایم نقدی سنگین نیز باید پرداخت کند علاوه بر این شهرداری علاوه بر نظارت خود بر درختان چنار خیابان ولیعصر مشاوران ویژه‌ای را برای نظارت بر این درختان به کار گرفته است.

IMG_20220423_225316_804

به دنبال آن با علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا، اظهار کرد: درخت‌هایی که می‌بینید بدون سر هستند، درختان جابه جایی بوده یعنی سر برداری کرده و درختان را می‌کارند این درختان را در زمستان کاشته اند.

وی ادامه داد: در ولیعصر هیچکس اجازه ندارد خشک کند و حتی درخت خشک را نیز اجازه قطع کردن ندارند در غیر این صورت جریمه خواهند شد چراکه دائم بررسی می‌شود.

مختاری بیان کرد: در خیابان ولیعصر 4 هزار اصله درخت کاشته و درختان خیابان ولیعصر ساماندهی شده است. این درخت‌هایی که به تازگی کاشته شده و سر برداری می‌کنند تا مواد غذایی را ریشه به تاج برساند و دوره یکساله را طی کند و خشک نشود.

IMG_20220423_225316_552

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران افزود: درختان خشک شده را نیز صبر می‌کنیم ببینیم پاجوش می‌زند یا خیر بعد از تیر ماه مشخص می‌شود اگر نزد درخت جدید را جایگزین می‌کنیم همچنین علت خشک شدن را نیز بررسی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگر خشک شدن درختان عامدانه و کار مغازه داران باشد حتما جریمه شده و در گذشته نیز مغازه آن فرد را نیز بسته‌ایم و از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز