ترکمانه خبرداد

٣٠ هزار طرح اشتغال برکت برای اقشار اجتماعی ویژه

۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۱۲:۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۳۲۴۳۱۶
٣٠ هزار طرح اشتغال برکت برای اقشار اجتماعی ویژه
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از اجرای بیش از ۳۰ هزار طرح اشتغال‌ برای اقشار اجتماعی ویژه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بنیادبرکت امسال ۳۰ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را برای اقشار اجتماعی ویژه و آسیب‌پذیر در سراسر کشور اجرا می‌کند.

 وی یادآور شد: این اقشار اجتماعی ویژه و آسیب‌پذیر شامل زنان سرپرست خانوار، کولبران، سوخت‌کشان، خانواده شهدا و ایثارگران، طلاب و خانواده‌هایشان، معلولین و خانواده‌های دارای معلول، خانواده کودکان بازمانده از تحصیل و افرادی که مهاجرت معکوس کرده و به روستاهایشان بازگشته‌اند می‌شود.

 ترکمانه تاکید کرد: اجرای این ۳۰ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی ایجاد ۱۰۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را برای این اقشار ویژه و سایر افراد به دنبال دارد.

 به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌ اقشار اجتماعی ویژه و آسیب‌پذیر در سال جاری ۵۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است.

 وی با تاکید بر حمایت بنیاد برکت از اقشار اجتماعی ویژه گفت: بنیاد در سال ۱۴۰۰ نیز نزدیک به ۲۹ هزار طرح اشتغال را برای این اقشار راه‌اندازی کرده است. 

ترکمانه تصریح کرد: ۸۰ درصد فعالیت‌های بنیاد برکت بر توانمندسازی اقتصادی، اشتغال و معیشت مردم متمرکز است و اشتغال‌زایی مأموریت اصلی بنیاد به‌شمار می‌رود.

 مدیرعامل بنیاد برکت با ارائه آماری درباره عملکرد این بنیاد در حوزه اشتغال بیان کرد: تا به امروز ۱۹۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و روستایی کشور اجرا شده که ایجاد قریب به ۶۰۰ هزار فرصت شغلی خرد و خانگی را به دنبال داشته است. 

وی افزود: امروزه شبکه تسهیل‌گران بنیاد برکت با ۳۲ هزار مقام و مسئول محلی در ارتباط مستمر هستند.

ترکمانه با تاکید بر فعالیت بنیاد برکت در سراسر کشور خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار روستا و ۳۹۰ شهرستان در تمامی استان‌ها تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند.

انتهای پیام /

نظر شما