طراحی "ترموکوپل چرخشی اندازه‌گیری دمای لنت ترمز متروی تهران" توسط کارگر نمونه کشوری

۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۱۲:۵۰:۵۴
کد خبر: ۱۳۲۴۳۴۵
طراحی ترموکوپل چرخشی اندازه‌گیری دمای لنت ترمز متروی تهران توسط کارگر نمونه کشوری
شهرام امجدیان در جشنواره امتنان از کارگران نخبه کشوری به‌خاطر طراحی و اجرای دستگاه ترموکوپل چرخشی که برای اندازه‌گیری پارامترهای دما و نویز لنت‌ها و انجام درست فرایند تست و تحویل گیری لنت مورداستفاده قرار می‌گیرد، توسط ریاست محترم جمهور مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سی و سومین جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار واحدهای نمونه با حضور ریاست محترم جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر مقامات کشوری برگزار شد و شهرام امجدیان رئیس نت خطوط ریلی خط هفت متروی تهران از میان ۷ طرح اجرا شده به‌خاطر" طراحی ترموکوپل چرخش اندازه‌گیری دمای لنت ترمز متروی تهران " پس از طی ۵ مرحله داوری، به‌عنوان کارگر نمونه کشور انتخاب و لوح سپاس را از رئیس‌جمهور دریافت کرد.

مهندس شهرام امجدیان دارای مدرک کارشناسی مکانیک جامدات از دانشگاه علم و صنعت و کارشناسی ارشد مکاترونیک است و از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰ در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران (رجا مسافری) به‌عنوان معاون فنی ناحیه شمال شرق مشغول به کار بوده است.

وی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه آغاز کرده است و تجربه کار به‌عنوان مسئول مهندسی بوژی، سرپرست نت خط ۷ و رئیس خط هفت را هم در پرونده کاری خود دارد.

امجدیان با اشاره به اینکه موفق به ثبت اختراع " دبی سنج‌های الکترومغناطیسی جهت اندازه‌گیری دبی هوا در واگن" در سال ۱۳۸۷ شده است افزود: طراحی و ساخت دستگاه ترموکوپل چرخشی (جهت تست دمای لنت و چرخ) ، طراحی و ساخت دستگاه load cell بازویی مخصوص تست لقی هنگرها و اجزا دارای تلرانس، طراحی و ساخت پرده نوری مادون‌قرمز مخصوص درب قطارهای DC جهت بالابردن ایمنی و طراحی و اجرای طبق ایمنی مخصوص شیشه دری قطارهای DC دیگر اختراعات منتخبی است که در این سال‌ها مورد تأیید و استفاده قرار گرفته است.

امجدیان افزود: در هفدهمین همایش بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی نیز مقاله “طراحی و نصب پرده نوری مادون‌قرمز جهت بالابردن ایمنی درب قطارهای متروی تهران” و مقاله" بررسی علل ترک عرضی در بوژی قطارها" را ارائه کردم و این مقاله‌ها بر اساس تأیید کمیته علمی همایش به‌عنوان مقالات برگزیده در بخش ناوگان انتخاب شدند.

رئیس نت خطوط ریلی خط هفت متروی تهران در ادامه با اشاره به انتخابش به‌عنوان کارگر نمونه درسی و سومین جشنواره ملی امتنان گفت: در این جشنواره بر اساس مکاتباتی که از طرف وزارت کار با سازمان‌ها و شرکت‌ها برای معرفی کارگران نخبه انجام شده شرکت کردم.

وی افزود: طرح‌های تأیید شده از نظر داوران باید در شرکت مذکور اجرا شده و مورداستفاده قرار بگیرند، در راستای کاهش مشکلات و هزینه‌های آن سازمان اثر داشته، نوآورانه و منحصربه‌فرد باشند، نمونه مشابه خارجی نداشته باشد و هزینه‌‌های ساخت پایین داشته باشند.

امجدیان با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری متروی تهران نیز افراد دارای طرح‌های اجرایی مرتبط با فعالیت و حوزه کاری شرکت مترو را به وزارت کار معرفی کرد تصریح کرد: خوشبختانه طرح" ترموکوپل چرخش اندازه‌گیری دمای لنت ترمز متروی تهران" که با نظر داوران جشنواره، کاربردی و قابل‌اجرا بود انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: داوری در ۵ مرحله با ارائه مستندات از طرف سازنده و مجری طرح به وزارت کار انجام شد و در نهایت با مقایسه با طرح‌های سایر سازمان‌ها از سراسر کشور، این طرح به‌عنوان یکی از طرح‌های برگزیده انتخاب گردید.

گفتنی است سی و سومین جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار واحدهای نمونه به مناسبت روز جهانی کار و کارگر با حضور ریاست محترم جمهوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر مقامات کشوری برگزار و شهرام امجدیان رئیس نت خطوط ریلی خط هفت متروی تهران از میان ۶ نفر از افراد معرفی شده از این شرکت به‌عنوان کارگر نمونه کشوری انتخاب و لوح سپاس رئیس‌جمهور را دریافت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز