شهردار منطقه ۲ خبر داد

آغاز احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه فرحزاد

۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۱۲:۵۲:۳۸
کد خبر: ۱۳۲۴۳۴۷
آغاز احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه فرحزاد
صالحی از آغاز عملیات اجرایی احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه فرحزاد با هدف ارتقای زیست شهری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی صالحی شهردار منطقه ۲، اظهار کرد: به دنبال مصوبات قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران مبنی بر ساماندهی آسیب های اجتماعی ،طرح ساماندهی رود دره فرحزاد به عنوان یکی از نقاط پایلوت شهر تهران از 5 ماه گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه  این طرح با هماهنگی دستگاه های متولی و شهرداری مناطق 5 و 2  در چند مرحله پیش بینی و درحال اجرا است گفت: بر همین اساس سه مسئله جمع آوری معتادان متجاهر، حذف پلاک های قرمز که به مسئله اعتیاد در دره دامن می زند و اجرای ریشه ای طرح ساماندهی رود دره برای حذف زمینه بازگشت معتادان، در دستور کار قرار گرفت.

صالحی گفت: جمع آوری مراکز دفع زباله و پسماندهای شهری و همچنین پاکسازی بیش از 80 تن ضایعات  و نخاله های دره که چندین سال در این دره رها شده بود را ازدیگر اقدامات اجرایی برشمرد.

شهردار منطقه 2 با اشاره به حذف 18 پلاک قرمز گفت: پس از پاکسازی، عملیات اجرایی احداث مسیر و ساماندهی حاشیه رودخانه با هدف ارتقای زیست شهری  و امکان حضور نیروی انتظامی و عوامل اجرایی شهرداری آغاز شده است که در این طرح مسیری به طول دو هزار و 100متر احداث می شود.

به گفته صالحی پس از تکمیل عملیات احداث مسیر،  تامین روشنایی با نصب برج های نوری  در دستور کارمناطق 5و2 است .

وی با بیان اینکه پس از معبر سازی  مسئله تبدیل دره فرحزاد به اکو پارک مطرح است، تصریح کرد:  دره فرحزاد  براساس اسناد بالادستی و مصوبه شورای عالی شهرسازی با حداقل مداخلات سازه ای و حفظ منظر طبیعی ساماندهی و به اکوپارک تبدیل می شود.

شهردار منطقه2 تصریح کرد:  اقدامات پیش بینی شده در طرح احداث اکوپارک هیچگونه تعارضی با باغات محدوده نخواهد داشت و هرگونه طرحی متناسب با منظر طبیعی این رودخانه اجرا می شود.

صالحی بابیان اینکه شهرداری تلاش دارد تا با آماده‌سازی بستر و حریم این رودخانه شرایط را برای استفاده شهروندان از این پتانسیل گردشگری و طبیعی شهر مهیا کندگفت: این اقدامات با شعار دره فرحزاد باید فرحزاد شود اجرا می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز