​ امیدواریم پاسخ وزیر به گرانی اینترنت قانع کننده باشد

۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۱۴:۵۱:۰۴
کد خبر: ۱۳۲۴۴۳۶
​ امیدواریم پاسخ وزیر به گرانی اینترنت قانع کننده باشد
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: نباید با افزایش تعرفه‌ اینترنت هزینه مورد نیاز برای توسعه زیرساخت‌ها را از جیب مردم برداریم؛ در انتظار پاسخ وزیر هستیم و امیدواریم پاسخ ایشان به گرانی تعرفه اینترنت قانع‌کننده باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سعادت‌آباد رادیو تهران در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ارتباطات به‌عنوان متولی اینترنت در کشور مجوز افزایش قیمت اینترنت را داشته است یا خیر؟ گفت: به دنبال افزایش قیمت اینترنت بنده از وزیر ارتباطات این سوال را پرسیدیم و منتظر پاسخ وی هستم تا بدانیم بر چه اساسی اپراتورها نرخ اینترنت را افزایش داده‌اند؟ متاسفانه ما شاهدیم در کنار افزایش قیمت تعرفه‌های اپراتورهای مربوطه، بسته‌های مقرون‌به‌صرفه همراه که اغلب مردم از جمله خود بنده از این بسته‌ها استفاده می‌کردم نیز حذف شده است. در انتظار پاسخ وزیر هستیم و امیدواریم پاسخ ایشان قانع‌کننده باشد.

افزایش تعرفه‌های اینترنت باید با مجوز مجلس صورت می‌گرفت 

نماینده مرودشت در مجلس گفت آیا این اقدام باید با مجوز مجلس صورت می‌گرفت؟ تاکید کرد: بر اساس مصوبه‌ای که در سال ۹۶ به تصویب رسیده است افزایش تعرفه‌ها باید با مجوز مجلس صورت بگیرد.

البته گزارشی از وزیر ارتباطات خواندم که اعلام کرده بودند این افزایش قیمت یک سقف و کف قیمت دارد و تعرفه‌های اینترنت تاکنون با کف قیمت محاسبه می‌شد و ازاین‌پس افزایش پیدا کرده است ولی درهرصورت باید افزایش قیمت با مجوز مجلس اتفاق می‌افتاد.

نباید با افزایش تعرفه‌ اینترنت هزینه توسعه زیرساخت‌ها را از جیب مردم برداریم 

گوینده برنامه به گفتگوی سعادت‌آباد با مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اشاره کرد و گفت مدیرعامل این شرکت عنوان کردند که گرانی اینترنت به دلیل توسعه زیرساخت‌ها است، و در پاسخ به پرسش بنده که چگونه است که توسعه زیرساخت‌ها یکباره موردتوجه قرارگرفته و منجر به این گرانی شده است؟ پاسخ قانع‌کننده‌ای ندادند؛ آیا نمایندگان مجلس پاسخ و دلیل قانع کننده‌ای از آنها دریافت کرده‌اند؟ تصریح کرد: اینکه زیرساخت‌ها به دلیل افزایش تعداد کاربران و افزایش مصرف اینترنت باید توسعه پیدا کند کاملا بدیهی است، اما سوال اینجاست که آیا وزارت ارتباطات به آن عریض و طویلی و با آن‌همه متخصص و کارشناس یکباره به این نتیجه رسیده که باید زیرساخت‌ها را توسعه بدهد؟ باید یک افق چشم‌انداز کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشند این نمی‌شود که یکباره تصمیمی بگیریم که زیرساخت‌ها توسعه پیدا نکرده و لذا برای آنکه درآمدی برای توسعه بدست بیاوریم تعرفه را افزایش دهیم و هزینه لازم برای توسعه زیرساخت‌ها را از جیب مردم برداریم. من جواب قانع کننده‌ای نشنیدم کما اینکه به نظرم نمی‌رسد در جمهوری اسلامی و وزارت ارتباطات انقدر بی‌برنامگی و بی‌قاعدگی وجود داشته باشد که به سد عدم توسعه زیرساخت‌ها برسد و بخواهد تعرفه‌ها را افزایش بدهد.

وی ادامه داد: اپراتورها سال گذشته هم اقدام به افزایش قیمت کردند که در دولت قبل وزیر وقت ورود کرد و اجازه افزایش قیمت نداد. احساس می‌کنم باید وزارتخانه باید در کنار مردم باشد و اگر قرار است افزاش قیمتی صورت بگیرد معقول باشد.

رشیدی کوچی در پاسخ به این پرسش که آیا در بودجه سالانه دولت به توسعه زیرساخت‌ها بودجه‌ای تخصیص داده نمی‌شود؟ گفت: اعتبارات لازم برای وزارتخانه‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود و قرار نیست برای توسعه زیرساخت‌ها به جیب مردم دست ببریم و این مساله قابل‌پذیرش نیست و نتیجه آن نارضایتی مردم است. همه جای دنیا سرعت اینترنت افزایش و قیمت کاهش پیدا می‌کند ولی در کشور عکس این قضیه اتفاق می‌افتد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت کم درآمدی نیست

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس افزود: وزارت ارتباطات وزارت کم درآمدی نیست؛ ضمن اینکه اپراتورهای خصوصی داریم که متعهد هستند زیرساخت‌های خود را توسعه بدهند. 

تضمینی برای افزایش سرعت اینترنت از سوی اپراتورها وجود ندارد 

نماینده مردم مرودشت در مجلس در پاسخ به اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر اینکه افزایش قیمت اینترنت منوط به افزایش کیفیت است و با هرگونه افزایش قیمتی که منجر به افزایش کیفیت نباشد مخالفیم، تصریح کرد: اینها وعده نسیه است؛ اپراتورها قیمت را افزایش داده‌اند ولی وزیر عنوان می‌کند که ما به این شرط پذیرفتیم که در سه سال آینده سرعت اینترنت را افزایش دهند.

مساله این است که اگر پس از سه سال اپراتورها به تعهدات خود عمل نکردند و در این مدت پول بیشتر برای تعهدی که به آن عمل نکردند از مردم گرفتند جواب چه خواهد شد؟ اگر بعد از سه سال سرعت اینترنت افزایش پیدا نکرد، جه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر اپراتورها پس از سه سال بازهم به دلیل تورم تقاضای افزایش تعرفه داشتند چه؟ به نظر بنده جواب ایشان قانع کننده نیست. معمولا در ابتدا خدمتی با کیفیت به مردم ارائه می‌شود و مردم با رضایت هزینه خدماتی که به آنها داده می‌شود را پرداخت می‌کنند.

وی در پاسخ به اظهارات گوینده برنامه مبنی بر اینکه آقای وزیر تاکید دارند که کیفیت اینترنت افزایش داشته است ؛ آیا به عقیده شما کیفیت اینترنت افزایش داشته است؟ تاکید کرد: من به صورت ویژه در فضای مجازی فعالیت می‌کنم و افزایش کیفیتی ندیدم چه‌بسا در برخی از اپلیکیشن‌ها شاهد کاهش کیفیت هم بودیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز