خبرگزاری برنا بررسی می‌کند

شاید موبایل قاپی برای شما هم اتفاق بیفتد!

۱۴۰۱/۰۲/۱۱ - ۰۱:۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۴۵۳۹
شاید موبایل قاپی برای شما هم اتفاق بیفتد!
سارقان جسور شده‌اند و برای‌شان تفاوتی نمی‌کند که نزدیک کلانتری هستند یا مدرسه و مسجد، آنها با جسارت جولان می دهند و آرامش روانی و اقتصادی مردم را نشانه گرفته اند و انتظار می رود در کنار اینکه مردم هوشیارتر باشند، پلیس و دستگاه قضا هم جدی تر با این افراد برخورد کنند تا به این راحتی و با جسارت در شهر جولان ندهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ روز گذشته خبرگزاری برنا، گزارشی درخصوص وضعیت موبایل قاپی در تهران منتشر کرد. در این گزارش به سرقت‌های زیاد تلفن همراه اشاره شد. به دنبال آن با چند نفر از خبرنگارانی که تلفن همراه‌شان به سرقت رفته بود صحبت کردیم‌.

تجربه خبرنگار انتظامی از موبایل قاپی

خبرنگاری که همواره همراه پلیس برای انعکاس اخبار بوده از تجربه سرقت تلفن همراهش برایمان گفت، وی بیان کرد که یک شب داخل ماشین بودم که متاسفانه شیشه ماشین هم پایین بود و سارق تلفن همراه من را به سرعت برق و باد زد و رفت، شکایت هم کردم اما متاسفانه خبری از تلفن همراهم نشد، این اتفاق برای من در دی ماه ۱۴۰۰ افتاد.

تجربه دبیر خبر از موبایل قاپی

جالب است حدود سه ماه بعد از اینکه این خبرنگار تلفن همراهش به سرقت رفته است، همسرِ خبرنگارش نیز در دام سارقی دیگر افتاد، او برایمان گفت که یک شب ساعت حدود ۱۰ و نیم، همسرم برای خرید به سوپر مارکت رفت، شیشه ماشین هم بالا بود حتی فاصله بین ماشین ما با ماشینی که پارک شده بود آنقدر کم بود که من نمی‌توانستم از ماشین پیاده شوم، اما در چند ثانیه سارق درب ماشین ما را باز کرد و تلفن همراه من را کشید و برد حتی من نتوانستم از ماشین پیاده و دنبالش کنم. این خبرنگار گفت که تا چند روز احساس رعب و وحشت زیادی داشتم و شب‌ها خوابش را می‌دیدم و قسمت سخت ماجرا اینجاست که دخترم هم داخل ماشین بود و بسیار ترسیده بود و هنوز هم درباره آن شب و سرقت موبایل من می‌گوید.

از او پرسیدم شکایت کردی؟ گفت نه، همسرم چندماه قبل از من موبایلش به سرقت رفت و حتی شکایت هم کرد اما پیدا نشد برای همین من هم پیگیر نشدم.

تجربه دبیر خبر از موبایل قاپی

خبرنگار دیگری از تجربه سرقت تلفن همراه خود گفت که ماجرای این از سایر افراد جالب تر است چراکه سرقت از وی در نزدیکی کلانتری محل بود و حداقل انتظار داشتم موبایل قاپ ها در این نزدیکی فعال نباشند. به کلانتری مراجعه کرد و رفتار یکی از ماموران کلانتری با ما خوب نبود که همین باعث ناامیدی ما شد اما مامور دیگری گفت گزارش هایی درباره یک موتور پالس قرمز که چند وقتی هست در محدوده سرقت می‌کند داریم و در حال رصد هستیم تا بتوانیم به زودی او را دستگیر کنیم و شما هم به موبایل تان برسید.

تجربه خبرنگار قضایی از موبایل قاپی

خبرنگاری دیگر از سرقت تلفن همراهش می‌گوید او بیان کرد که بعد از نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه به محل کار بازمی‌گشتم و در مسیر در حال تنظیم خبر آقای خداییان سخنگوی قوه قضاییه بودم، ماه رمضان است و هوا گرم بود، راننده تاکسی اینترنتی هم کولر روشن نکرده بود به همین دلیل شیشه ماشین را پایین دادم اما خیلی کم فقط در حدی که هوا وارد ماشین شود و غرق تنظیم خبر شده بودم، همین که داشتم خبرم را تنظیم می‌کردم دیدم موبایلم دیگر در دستم نیست، به راحتی و با سرعت موبایلم را زد و رفت. چند ثانیه مات و مبهوت بودم و بعد از چند ثانیه جیغ زدم اما موتورسوار به سرعت رفت. ترس زیادی داشتم بعد از اینکه به محل کار با حالت آشفته‌ای رسیدم با پلیس راهور تماس گرفتم که آیا در آن خیابان دوربینی بوده که پلاک موتور را ثبت کرده باشد، اما پلیس راهور به من گفت دوربین‌های سطح شهر پلاک خوان نیستند و حتی در آن نقطه‌ای که موبایل من به سرقت رفت دوربین نبوده درحالی که محل سرقت موبایل من تا کلانتری فاصله‌ای نداشت، جالب است موبایل قاپان آنقدر جرات دارند که در نزدیک کلانتری سرقت می‌کنند. رفتم کلانتری شکایت کنم و در یک کاغذ ماجرا را شرح دادم. ماموران تاکید داشتند که ما در حال تلاش هستیم تا این سارقان را دستگیر کنیم و بسیاری در دام پلس می افتند اما انتظار داریم مردم هم در خیابان هوشیارتر عمل کنند تا این افراد نتوانند به راحتی کارشان را انجام دهند.

سارقان جسور شده‌اند و برای‌شان تفاوتی نمی‌کند که نزدیک کلانتری هستند یا مدرسه و مسجد، آنها با جسارت جولان می دهند و آرامش روانی و اقتصادی مردم را نشانه گرفته اند و انتظار می رود در کنار اینکه مردم هوشیارتر باشند، پلیس و دستگاه قضا هم جدی تر با این افراد برخورد کنند تا به این راحتی و با جسارت در شهر جولان ندهند.

راه‌اندازی مرکز واکنش سریع در پلیس برای مقابله با کیف قاپان و موبایل قاپان

روز گذشته رئیس پلیس تهران بزرگ از تأسیس مرکز واکنش سریع در مقابله با کیف قاپان و موبایل قاپان خبر داده و گفته است: مرکز واکنش سریع در مقابله با کیف‌قاپان و موبایل‌قاپان ۱۰۰ تیم عملیاتی دارد و در پلیس آگاهی شاپور فعال است. این ۱۰۰ تیم عملیاتی به طور نامحسوس در نقاط مختلف تهران فعال هستند. به محض وقوع کیف‌قاپی یا موبایل‌قاپی و اطلاع‌رسانی افراد از طریق پلیس ۱۱۰، این تیم‌های عملیاتی به سرعت در نقاط مختلف فعالیت خود را شروع می‌کنند که فعالیت این مرکز نیز آثار بسیار خوبی داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما