ثبت‌نام نقل و انتقال فرهنگیان از فردا آغاز می‌شود

۱۴۰۱/۰۲/۱۶ - ۰۹:۴۳:۵۵
کد خبر: ۱۳۲۵۷۹۷
ثبت‌نام نقل و انتقال فرهنگیان از فردا آغاز می‌شود
بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی نقل و انتقال نیروهای رسمی و پیمانی آموزش و پرورش، ثبت نام فرهنگیان متقاضی نقل و انتقال از فردا، شنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، فرایند نقل و انتقال برون استانی سال تحصیلی آتی به صورت هماهنگ یک مرحله‌ای و پردازش نرم افزاری با توجه به فهرست فضلی امتیاز تأیید شده متقاضیان و براساس جداول تراز نیروی انسانی ادارات به تفکیک اداره / گروه رشته جنسیت و مطابق جدول زمانبندی زیر انجام خواهد شد:

انتقال فرهنگیان

-ثبت درخواست، تکمیل فرم امتیازبندی و بارگذاری مدارک از طریق سامانه پروفایل کارکنان به آدرس: Profile.medu.ir  از ۱۷ اردیبهشت تا ۱۶خردادماه 

- بررسی درخواست‌ها وتایید فرم امتیازبندی متقاضیان توسط ادارات مبداء در سامانه جامع منابع انسانی به آدرس hrm.medu.ir : از ۱۷ خرداد تا ۵ تیرماه

- پردازش نرم افزاری درخواست‌ها بر اساس جداول تراز نیروی انسانی: از ۶ تا ۱۴ تیرماه

- اعلام نتایج: ۱۵ تیرماه

در ادامه به برخی ضوابط و مقررات ثبت درخواست انتقال اشاره می‌شود:

۱- انتقال دائم: نداشتن تعهد خدمت به منطقه، لازمه انتقال دائم است، بر این اساس فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی (به میزان دو برابر مدت تحصیل) و مستخدمین ماده ۲۸ (به مدت ۱۰ سال) و سایر کارکنان که تعهدی مبنی بر خدمت در مناطق مورد تعهد داده‌اند، مجاز به ثبت درخواست انتقال دائم نیستند.

۲- انتقال موقت: دارا بودن حداقل ۲ سال سنوات خدمت تجربی

 نکته: از سال تحصیلی جاری، تمدید انتقال موقت به مدت سه سال مجاز است لذا اداره کل آموزش و پرورش استان مکلف است در مدت اعلام شده نسبت به تعیین تکلیف متقاضیان انتقال دائم یا ساماندهی در استان مبداء خدمتی برابر ضوابط، اقدام لازم را معمول دارد.

 ۳-ملاک محاسبه سابقه خدمت آموزشی تمام وقت در آموزش و پرورش، سوابق مندرج در حکم کارگزینی تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ است.

 ۴- مدت سوابق خدمت به صورت حق التدریس، نهضت سواد آموزی، مأموریت به سایر دستگاه‌ها، تحصیل در مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر، خدمت نظام وظیفه، قرارداد کار معین و ... جزو سابقه خدمت برای انتقال محسوب نخواهد شد.

انتقال استثناء: 

 در راستای حمایت از جوانی جمعیت، سیاست‌های کلی خانواده و به منظور حفظ کیان و انسجام این نهاد، موافقت با انتقال موارد ذیل به شکل استثناء انجام خواهد شد:

 ۱- انتقال زوج فرهنگی به محل خدمت همسر

 ۲- فرهنگیانی که همسر آنان شاغل نیروهای نظامی و انتظامی بوده و طبق امریه دستگاه مربوط (بدون درخواست خود)، منتقل شده باشند. (با تأیید بالاترین مقام نظامی یا انتظامی در استان)

۳-همسر جانباز در صورت تغییر دائم محل اشتغال جانباز در همان سال با ارائه تأییدیه از مراجع ذیصلاح به استناد ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون تسهیلات استخدامی و جانبازان

 ۴- فرهنگیانی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهلت ثبت درخواست انتقال، ازدواج کرده یا صاحب فرزند شده‌اند.

۵- همکاری که خود، همسر و یا فرزند وی بیماری حاد و صعب العلاج داشته باشد. (با ارائه رأی صریح شورای پزشکی استان در سال جاری مبنی بر عدم امکان مدارا و نداشتن امکانات و تجهیزات پزشکی در محل خدمت فعلی فرد)

 انتقال مشمولین استثناء، بدون احتساب سابقه خدمت امکان پذیر بوده و نوع انتقال این گروه از متقاضیان در صورت داشتن شرایط بند (۱) قسمت (د) و درخواست متقاضی به صورت دائم (به استثنای مقصد کلان شهر) و در غیر اینصورت موقت است.

ملاحظات:

۱- در تکمیل جداول نیاز و عدم نیاز، به گونه‌ای برنامه ریزی شود، تا در تراز نیروی انسانی آن اداره کل خللی ایجاد نشده و مناطق کم برخوردار (مرزی، عشایری و روستایی) با کمبود نیروی انسانی مواجه نشوند.

۲- انتقال دائم به کلان شهرهای اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، شیراز، قم، کرج و مشهد ممنوع بوده و صرفاً درخواست مأموریت (انتقال موقت) متقاضیان قابل بررسی است. لذا متقاضیان انتقال به این شهرها فقط مجاز به ارائه درخواست مأموریت (انتقال موقت) هستند. ضمناً برخورداری از تسهیلات خروج از کلانشهر، منوط به ارائه درخواست کتبی جداگانه است.

۳- ملاک بررسی وضعیت انتقال افراد در فرآیند پردازش، سمت و رشته تدریس اصلی کارکنان است. سمت و رشته تدریس اصلی، منطبق بر رسته و رشته شغلی استخدامی کارکنان است، مگر آنکه در طول خدمت، از طریق مجوز رسمی فرآیند تغییر سمت، تغییر کرده باشد. بدیهی است سمت و رشته تدریس اصلی همکاران، الزاماً منطبق با پست و رشته تدریس ابلاغ سالیانه اشتغال همکاران نیست.

۴- افرادی که در سال گذشته به صورت موقت منتقل شده‌اند در صورتی که تقاضای تمدید انتقال داشته و واجد شرایط باشند مکلف هستند نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه مربوط و ارائه مدارک و مستندات اقدام کنند.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما