یک مدیر ستاد توسعه فناوری نانو در گفت‌وگو با برنا؛

در آمد سالیانه شرکت‌های نانو دوبرابر می‌شود/ پتانسیل ویژه "نانویی‌ها" برای افزایش اشتغالزایی

۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۰۴:۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۲۷۰۶۸
در آمد سالیانه شرکت‌های نانو دوبرابر می‌شود/ پتانسیل ویژه نانویی‌ها برای افزایش اشتغالزایی
مدیر ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: فروش محصولات ما هرسال دوبرابر می شود و این فروش نیازمند جذب نیروی انسانی جدید است. 324 شرکت در این زمینه داریم که اشتغال آفرینی مطلوبی را ایجاد کردند.

مهدی کدخدایی مدیر ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره محقق کردن شعار سال ( تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین ) در ستاد نانو اظهار کرد: شعار سال نقطه قوتی برای تمام ارگان هاست تا توجه ویژه ای به اهمیت دانش بنیان داشته باشند. کشور پیشرفت نمی کند مگراینکه از دانش بومی و خرد قشر دانشگاهی-علمی و گره خوردن آن با تجربه صنعتگر استفاده شود تا شاهد توسعه صنعتی و ثروت آفرینی باشیم.

وی افزود: در فناوری نانو بستر های بسیار زیادی وجود دارد تا اشتغال آفرینی کند و با تولید محصولات جدید  نیروی انسانی بیشتری در بدنه صنعت و در بحث تولید فناوری مشغول فعالیت می شوند. فناوری و صنعت نیروی انسانی زیادی را می طلبد و توجه به رویکرد دانش بنیان و نانو می تواند بسترساز این قضیه باشد.

کدخدایی با اشاره به اینکه پتانسیل بالقوه در این زمینه باید بالفعل شود بیان کرد: دانشگاه ها و پژوهشگاه هایی که در سراسر کشور وجود دارند نشان دهنده این است که ظرفیت بالایی برای اشتغال آفرینی و تولید محصولات جدید و ایجاد بازار و خدمات وجود دارد.

مدیر ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو درباره میزان فروش محصولات تجهیزات خدمات نانو عنوان کرد: فروش ما هرسال دوبرابر می شود و این فروش نیازمند جذب نیروی انسانی جدید است. 324 شرکت در این زمینه داریم که اشتغال آفرینی مطلوبی را ایجاد کردند. فقط 12هزار میلیارد تومان درآمد بازار محصولات و تجهیزات و فروش شرکت هابوده است که هرسال در این زمینه رشد صد درصدی داشته ایم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در کدام کشور ها پایگاه صادراتی داریم خاطرنشان کرد:حدود 12پایگاه صادراتی در چین، اندونزی، ترکیه، هند، عراق و سوریه داریم.

کدخدایی در پایان تصریح کرد: فرصتی که برای توجه به ظرفیت دانش بنیان در اختیار کشور قرار می گیرد را باید قدر دانست و از این فرصت استفاده کرد تا پتانسیل هایی که در حوزه نانو داریم استفاده شود همچنین نباید از شرکت های فناور برای افزایش رفاه و ثروت آفرینی مغفول ماند و این امر با همکاری همه نهادها  محقق می شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز