خبرگزاری برنا بررسی می‌کند

تحقق قول «رئیسی» برای صیانت از «جان مردم»/ کاهش چمشگیر آمار جان باختگان کرونا نتیجه اقدامات دولت سیزدهم

۱۴۰۱/۰۲/۲۰ - ۱۴:۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۳۲۷۴۶۷
تحقق قول «رئیسی» برای صیانت از «جان مردم»/ کاهش چمشگیر آمار جان باختگان کرونا نتیجه اقدامات دولت سیزدهم
حدود 10 ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم می‌گذرد و اگر روزانه آمار کرونا را رصد کرده باشیم به کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در روز پیش می‌بریم این درحالی است که نه کسب و کار تعطیل شده، نه مدارس و دانشگاه‌ها مجازی است و نه محدودیت‌های سفت و سخت گذشته داریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در مرداد ماه سال 1400 که آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رسما به عنوان هشتمین رئیس جمهور جمهوری اسلامی کار خود را آغاز کرد، کشور روزهای خوبی را از لحاظ شیوع بیماری کرونا به خود نمی‌دیدید و روزانه 400 تا 700  فوتی به دلیل ابتلا به این ویروس در آمار وزارت بهداشت ثبت می‌شد. در همان برهه از زمان صف‌های طولانی برای تزریق یک دز واکسن به راه افتاده بود و تنها برای گروه‌های خاص و سالمندان واکسن در کشور داشتیم و جمعیت بسیاری از مردم حق تزریق واکسن نداشتند و همین گروه‌های خاص هم برای اینکه بتوانند یک دز واکسن بزنند باید ساعت‌ها در صف‌های عریض و طویل منتظر می‌مانند.

در چنین شرایطی دولت سیزدهم آغاز به کار کرد و در همان روزهای اول رئیس جمهور اولویت دولت را جان و نان مردم اعلام کرد و گفت تمام تلاشمان را به این حوزه معطوف کردیم. "جان مردم" شد اولویت دولت به همین منظور واردات انبوه واکسن در دستورکار قرار گرفت و معطل تولید واکسن داخلی نشدند یعنی به موازات پیشرفت‌های شرکت‌های مختلف تولید واکسن در کشور، دولت همزمان واردات را آن هم نه واردات محدود بلکه واردات گسترده واکسن را در پیش گرفت تا فرصت برای تزریق واکسن هرچه سریعتر برای آحاد جامعه فراهم شود و سبد واکسیناسیون کشور نیز متنوع باشد.

حالا امروز حدود 10 ماه از روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم می‌گذرد و اگر روزانه آمار کرونا را رصد کرده باشیم به کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در روز پیش می‌بریم این درحالی است که نه کسب و کار تعطیل شده، نه مدارس و دانشگاه‌ها مجازی است و نه محدودیت‌های سفت و سخت گذشته داریم. پیش از این تردد بین شهری با محدودیت، کسب و کار تق و لق و آموزش به صورت کاملا مجازی بود اما آمار کرونا روزانه سر به فلک می‌کشید، این مسئله نشان از اهمیت واکسیناسیون گسترده و تلاش دولت فعلی برای واردات انبوه واکسن دارد. البته رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی از طرف مردم را نباید نادیده گرفت چراکه اگر مردم نیز در کنار دولت همراهی لازم را نداشتند، تلاش دولت برای تامین واکسن به تنهایی منجر به کاهش آمار کرونا در کشور نمی‌شد.

حالا در فضای مجازی برخی از فعالان رسانه‌ای از دولت سیزدهم برای تلاش‌هایش در رسیدن به روزهای پایانی کرونا، تشکر کردند و با یادآوری روزهای سخت کرونا و فوتی‌های روزانه 700 نفر، رئیسی و دولتش را بازیگران اصلی شرایط فعلی کشور معرفی کردند.

20

21

23

24

25

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نیز در پنجمین گفت‌وگوی مستقیم خود با مردم که در 19 اردیبهشت ماه 1401 صورت گرفت، به مسئله کاهش آمار کرونا و واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: مسئله پیش روی دولت پس از آغاز به کار کرونا و دغدغه جدی مردم بود؛ در ابتدا روزی 700 خانوار داغدار می‌شدند، مسئله تهیه و تزریق واکسن از مشکلاتی بود که دولت با آن مواجه بود ولی با دیپلماسی فعال دولت و مشارکت مردم در شرایطی هستیم که از 700 فوتی به 7 نفر در روز رسیدیم.

وی ادامه داد: علاوه بر واردات، تولید واکسن داخلی هم با موفقیت پیش رفت و از افتخارات کشور است که  امروز کشور قادر است صادرات واکسن داشته باشد، کشور در امر صیانت از جان مردم موفق شده است.

"صیانت از جان مردم" کلیدی ترین موضوعی بود که دولت در روزهای آغازین خود آن را در دستور کار قرار داد و امروز پس از 10 ماه شاهد سربلندی دولت سیزدهم در این حوزه هستیم و آمار کرونا را تک رقمی می‌بینیم. امروز مردم بدون اضطراب‌ها و دلمشغولی‌های گذشته که در آن دو سال تجربه کردند به فعالیت روزانه خود می‌پردازند و شرایط زندگی مردم به روزهای عادی قبل از کرونا بازگشته البته این نباید به معنی عادی انگاری کرونا تلقی شود.

انتهای پیام/

نظر شما