مترو تا پایان سال ۱۵۰ ایستگاهی می‌شود/ با اورهال، ۲۰ سال دیگر قطارهای مترو کار می‌کنند

۱۴۰۱/۰۲/۲۵ - ۰۴:۰۱:۱۱
کد خبر: ۱۳۲۸۸۵۳
مترو تا پایان سال ۱۵۰ ایستگاهی می‌شود/ با اورهال، ۲۰ سال دیگر قطارهای مترو کار می‌کنند
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه گفت: برنامه ریزی ما تا پایان سال جاری این است که 7 ایستگاه جدید به متروی پایتخت اضافه شود و 143 ایستگاه موجود به 150 برسانیم.

مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره آخرین وضعیت رفع کمبود واگن و قطار در متروی تهران، اظهار کرد: به روزرسانی قطارهای موجود را در دستور کار قرار دادیم چراکه 700 واگن درحال حاضر نیاز به اورهال (به روز رسانی) دارد برای انجام آن حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داریم و یک سال و نیم هم زمان می‌برد تا این کار انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه ناوگان مترو نیاز به قطار جدید دارد، ادامه داد: یک قراردادی از سال 98 دنبال می‌شد که به نتیجه هم نرسیده بود؛ قرار بود 630 دستگاه واگن با فاینانس (تسهیلات مالی) خارجی خریداری شود و دولت 15 درصد این فایناس را پرداخت کند اما در دولت قبل این موضوع جاری نشد. در دولت فعلی و مدیریت شهری جدید این مسئله بین شهرداری و دولت مذاکره و حل شده است.

شایسته اصل با اشاره به اینکه اقدامات خریداری این 630 واگن توسط شرکت واگن سازی تهران دنبال می‌شود، افزود: بعد از خریداری این واگن‌ها، به مترو تهران تزریق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه اضافه کرد: به نتیجه رسیدن این قرارداد زمان زیادی می‌برد و در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن در نیمه دوم امسال قرارداد جاری خواهد شد. در نیمه دوم امسال این قرارداد کمکی به متروی تهران و کمبودهای آن نخواهد کرد.

وی ادامه داد: با شرکت واگن سازی تهران اورهال قطارها را دنبال می‌کنیم و از ظرفیت‌های تعمیرگاهی شرکت واگن سازی تهران برای تسریع در اورهال استفاده خواهیم کرد.

شایسته اصل با اشاره به اینکه در حال حاضر یک قرارداد 100 میلیون یورویی دنبال می‌کنیم که فاینانس خارجی دارد و به نتایج خوبی رسیده است، گفت: اگر به نتیجه برسد بخش زیادی از قطارهای موجود، اورهال خواهد شد؛ از جمله قطارهای DC خط یک و 2 که 42 رام قطار است و از قطارهای قدیمی ما محسوب می‌شود که حتی قطعات یدکی آن دیگر در بازار جهانی تولید نمی‌شود. با انجام این قرارداد، اورهال این قطارها را به صورتی دنبال می‌کنیم که تا 20 سال آینده بتوانند قابل استفاده باشد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه درباره تکمیل پایانه‌های متروی پایتخت، بیان کرد: تکمیل پایانه‌ها از جمله اقداماتی است که در دستور کار داریم، تا دو هفته آینده پایانه اکباتان مورد بهره برداری می‌رسد و علاوه بر اینکه به کاهش سر فاصله زمانی قطارها کمک می‌کند کیفیت خدمت رسانی مترو پایتخت نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه برای خطوط 3، 6 و 7 پایانه نداریم، تصریح کرد: مشکل متروی تهران درحال حاضر تنها کمبود واگن و قطار نیست بلکه برخی از مشکلات با راه اندازی پایانه‌ها رفع می‌شود، بخشی از خطوط مترو نیز نیاز به تکمیل دارد.

شایسته اصل گفت: درحال حاضر خط 6 مترو از ابتدا به طوری طراحی شده که ایستگاه‌ها 160 متری است و برای قطارهای 8 واگن طراحی شده است با توجه به اینکه 4 خطوط 160 متری ساخته شده اند، اگر بتوانیم قطارهای 8 واگن را وارد خط کنیم بخش زیادی از مشکلات ما حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه بیان کرد: برنامه ریزی ما تا پایان سال جاری این است که 7 ایستگاه جدید به متروی پایتخت اضافه شود و 143 ایستگاه موجود به 150 برسانیم.

وی درباره زمان بهره برداری خط 6 و 7 مترو، گفت: براساس تعهدی که هلدینگ مترو به ما داده و پشتیبانی هایی که از سمت شهرداری انجام می‌شود تا پایان سال 1401 خط 6 و 7 به بهره برداری می‌رسد و در قرارگاه حمل و نقل شهرداری نیز مصوب و تاکید شده که خطوط 6 و 7 تکمیل شود و در اولولیت دوم خطوط 8، 9، 10 و 11 راه اندازی شود.

شایسته اصل خاطرنشان کرد: شهردار تهران بر کیفی سازی خطوط مترو موجود را تاکید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز