امضاء تفاهم‌نامه علمی بین ‌ پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و دانشگاه علوم‌ پزشکی شهید بهشتی

۱۴۰۱/۰۲/۲۵ - ۱۹:۴۸:۱۷
کد خبر: ۱۳۲۹۲۹۱
امضاء تفاهم‌نامه علمی بین ‌ پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و دانشگاه علوم‌ پزشکی شهید بهشتی
تفاهم‌نامه علمی بین ‌ پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و دانشگاه علوم‌ پزشکی شهید بهشتی با حضور روسای این دو مرکز علمی امضاء شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جلسه امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین پژوهشگاه ژنتیک و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز درمحل این پژوهشگاه با حضور دکتر جواد محمدی رئیس پژوهشگاه ژنتیک و دکترعلیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، معاونین و تعدادی از اعضای هیات علمی و مدیران گروه های علمی دو مرکز علمی برگزارشد.

در ابتدای جلسه، دکتر محمدی  ضمن ابراز خرسندی از حضور دکتر زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و هیات همراه اظهار داشت : یکی از آفت های امروز مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهها و مراکز علمی، نداشتن ارتباط علمی است

وی با معرفی اجمالی از بخش‌های مختلف پژوهشگاه ژنتیک و پژوهشکده های زیست فناوری پزشکی ، گیاهی و صنعت و محیط زیست پژوهشگاه افزود: با توجه به توانمندی علمی موجود در پژوهشگاه، اساتید با سابقه در پژوهشگاه ژنتیک امیدواریم تفاهم نامه علمی با دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بزودی عملیاتی شود.

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک وزیست فناوری ضمن اظهار امیدواری برای هم افزایی بیشتردرزمینه سلامت کشور، به بحران کرونا اشاره کرد و افزود: باید بتوانیم با کمک پژوهش‌های کاربردی در برابر بحران های احتمالی آماده باشیم.

دبیر هیات عالی جذب اعضای هیات علمی به سابقه ۳۰ ساله این پژوهشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: این پژوهشکده با در اختیار داشتن اعضای هیات علمی برجسته و ظرفیت‌های علمی بالا، دارای کرسی‌های بین‌المللی در منطقه است.

محمدی گفت: باید به سمت اولویت‌های ملی با تمرکز برتامین  نیازهای صنعت حرکت کنیم و نیارهای منطقی جامعه را براورده سازیم

وی تصریح کرد؛ ظرفیت‌های بالای علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی موجب مشارکت برای اجرای طرح های کلان آموزش عالی را خواستار خواهدشد.

در ادامه دکتر علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار داشت: همکاری‌های مشترک در قالب تفاهم‌نامه‌های علمی باید به اقدامات عملیاتی و کمک به ارتقاء خدمات در نظام سلامت منجر شود.

وی با اشاره به این که تلخ کامی‌های کرونا درس‌های بزرگی به جهان داد، اهمیت طراحی برنامه‌های استراتژیک با تمرکز بر علوم بالینی و پایه را خواستار شد.

زالی با تاکید بر اینکه مرکز تحقیقات هموفیلی مستقر در دانشگاه شهید بهشتی به‌ عنوان ‌مرکزی مستقل و مرجع فعالیت می‌کند، تعامل بیشتر پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری را با این مرکز خواستار شد.

وی ضرورت تحقیقات ژنومیک را مورد تاکید قرار داد و‌ خاطرنشان کرد: فعالیت‍های مشترک دانشگاه با این پژوهشگاه خصوصا در زمینه بایولوژی می‌تواند به ارتقاء سلامت کمک کند.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی با بیان این که با تغییرات اقلیمی و گرم شدن کره زمین سیمای سلامت جهان عوض خواهد شد گفت: هزاره سوم، دوران جدید و یا خطرناکی به لحاظ ایجاد بیماری‌های نوپدید و بازپدید خواهد بود.

در ادامه این نشست تخصصی و علمی، دکتر علیرضا شهرجردی، معاون پشتیبانی و منابع انسانی و متخصص علوم ژنتیک و مولکولی پژوهشگاه ژنتیک و زیست فناوری، با اشاره به توانمندی این پژوهشگاه در بخش‌های تشخیص سرطان و ژنتیک مولکولی بیان داشت: برای اجرای طرح‌های پژوهشی باید برنامه‌های عملیاتی داشته باشیم‌، ضمن این که ماموریت‌ها در حوزه‌های پژوهشی با تمرکز بر مالکیت معنوی تعریف شده است.

سپس محمدعلی ملبوبی، مجتبی دشتی‌زاد، معاونین فناوری و پژوهشی پژوهشگاه ژنتیک و افشین زرقی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه شهیدبهشتی نیز با اشاره به این که هر دو مرکز علمی در حوزه های مختلف درمانی مجهز به زیرساخت های درمانی منحصربه فرد است، نسبت به همکاری در حوزه‌های سلامت محور با پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری اعلام آمادگی کردند.

در پایان این نشست علمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و هیات همراه از بخش‌های مختلف پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، آزمایشگاه حیوانات مدل و شرکت دانش بنیان مایا زیست فناور بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز