طرح ضیافت الهی ۱۴۰۱ در ۲۱۷۵ بقعه متبرکه اجرا شد/ ثبت ۴۱ وقف جدید در ماه مبارک رمضان

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۰۸:۵۳:۳۲
کد خبر: ۱۳۲۹۴۰۳
طرح ضیافت الهی ۱۴۰۱ در ۲۱۷۵ بقعه متبرکه اجرا شد/ ثبت ۴۱ وقف جدید در ماه مبارک رمضان
معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با ارائه گزارش نهایی طرح ضیافت الهی ۱۴۰۱ به تشریح جزئیاتی از اجرای این طرح در ماه مبارک رمضان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری  برنا؛ معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با ارائه گزارش نهایی طرح ضیافت الهی ۱۴۰۱، اعلام کرد: این طرح از ۱۴ فروردین ماه تا ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در ۲ هزار و ۱۷۵ بقعه متبرکه و امامزاده با هدف تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه بویژه برای نسل جوان اجرا شد.

در این گزارش، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت فضای معنوی ماه مبارک رمضان، ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و ایجاد فضای انس با قرآن کریم در جامعه، ترویج موضوع تفسیر قرآن کریم در سطح بقاع متبرکه با حضور اساتید تفسیر در بقاع متبرکه و همچنین اجرای دقیق نیات واقفین خیر اندیش و استفاده از ظرفیت خیرین از دیگر اهداف طرح ضیافت الهی ۱۴۰۱ عنوان شده است.

این گزارش می‌افزاید: ۲ هزار و ۸۶۹ جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور ۵۶ مفسر از مجمع عالی تفسیر در بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی ۱۴۰۱ برگزار شده است؛ همچنین یک هزار و ۵۸۵ مبلغ به‌صورت اعزامی و بومی در این طرح به فعالیت‌های تبلیغی پرداخته‌اند.

در این گزارش آمده است: یک هزار و ۱۶۸ بقعه متبرکه مجری مراسم ترتیل‌خوانی و جزخوانی قرآن کریم، ۸۰۸ بقعه متبرکه مجری مراسم «خدیجه مادر امت»، یک هزار و ۸۲ بقعه متبرکه مجری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع)، ۲ هزار و ۶ بقعه متبرکه مجری مراسم‌ شب‌های قدر و شهادت امام علی (ع) و یک هزار و ۱۶ بقعه متبرکه مجری نماز عید فطر بوده‌اند؛ همچنین ۴۱ وقف جدید در طول طرح ضیافت الهی ۱۴۰۱ به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز