فرصت ثبت نام برای زائران حج به اتمام رسید/ اولین پرواز ۲۳ خرداد

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۰۹:۴۹:۳۰
کد خبر: ۱۳۲۹۴۲۹
فرصت ثبت نام برای زائران حج به اتمام رسید/ اولین پرواز ۲۳ خرداد
رئیس سازمان آغاز پروازهای حج را ۲۳ خرداد ماه و پایان آن را ۷ مردادماه ۱۴۰۱ اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ثبت نام افراد دارای شرایط حج تمتع از 18 اردیبهشت ماه آغاز شد. واجدین شرایط شامل ثبت نامی های کاروان های حج سال ۱۳۹۹ که متولد 10 تیر ۱۳۳۶ و بعد از آن هستند و تاریخ اولیه ثبت نامی آنها قبل از ۲۲ خرداد ماه ۸۶ باشد 

اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت اظهار کرد: مشمولان واجد شرایط حج تمتع ۱۴۰۱ که در سال ۹۹ نام نویسی کرده و ضوابط تعیین شده را دارا بوده اند و در مرحله اول فراخوان شده اند، فقط تا پایان یکشنبه ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند تا در سامانه رزرو، نام نویسی کنند.

وی افزود: تاکنون حدود ۹۲ درصد ظرفیت کاروان ها تکمیل شده است و متقاضیان با ورود به سامانه رزرو در کاروان های حج تمتع امسال ثبت نام کرده اند. افرادی که تاکنون به سامانه مذکور مراجعه نکرده اند، فقط تا پایان وقت امروز فرصت نام نویسی دارند.

سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مناطق و استان‌ها درتهران با اشاره به استقبال صورت گرفته از ثبت نام در کاروان های حج تمتع، گفت: نزدیک به ۹۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج پیش رو تکمیل شده و برای پرشدن ظرفیت درصورت نیاز اولویت های بعدی از زائران حج ۹۹ اعلام خواهد شد. 

وی به شروط عربستان برای پذیرش زائران حج امسال اشاره کرد و با بیان اینکه اقدامات و برنامه های مورد نظر سازمان حج و زیارت به صورت  وبینار با طرف های سعودی پیگیری شده است، گفت: مذاکره با هتلداران برای اجاره  ۱۲ هتل در مدینه و ۳۰ هتل در مکه صورت گرفته و اقدامات در بخش تغذیه و رفاه زائران نیز انجام شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان آغاز پروازهای حج را ۲۳خرداد ماه و پایان آن را ۷ مرداد ماه عنوان کرد و: با هماهنگی های انجام شده با هواپیمایی، برای تسهیل در اعزام زائران به سرزمین وحی، ایستگاه های مختلف پروازی در نظرگرفته شده است و سفر امسال طولانی نخواهد بود.

در سال جاری 39 هزار و 630 نفر از مردم کشورمان پس از دو سال زائر خانه کعبه می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما