یاری رسانی به محرومان و نیازمندان با کمک هلال احمر و آستان قدس رضوی

۱۴۰۱/۰۲/۲۷ - ۰۷:۰۲:۱۳
کد خبر: ۱۳۲۹۷۸۴
کولیوند با اشاره به هم افزایی آستان قدس رضوی و جمعیت هلال احمر، امضای تفاهم فی ما بین را در راستای یاری رسانی به محرومان و نیازمندان توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پیرحسین کولیوند در مراسم امضای تفاهم نامه میان آستان قدس رضوی و جمعیت هلال احمر با گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا بر هم افزایی میان آستان قدس رضوی و جمعیت هلال احمر تاکید کرد و گفت: در یکصدمین سالروز آغاز خدمات بی منت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قرار داریم که این خدمات برگرفته از آیات و روایات دین مبین اسلام است.

وی افزود: کمک به یکدیگر، مستمندان، مستضعفان، نیازمندان، نجات جان هموطنان و هر شخصی که به کمک های هلال احمر نیاز دارد، تنها گوشه ای از این خدمات در یکصد سال گشذته بوده است که تمامی این وظایف نیز در مبانی دین اسلام وجود دارد.

کولیوند ادامه داد: با وجود این که یکصد سال از ارائه خدمات توسط جمعیت هلال احمر با هدف کمک به هم نوعان می گذرد اما همچنان شور و نشاط در میان اعضا و پرسنل جمعیت هلال احمر وجود دارد و این عزیزان با اشتیاق به وظایف خود عمل می کنند. این عملکرد درخشان سبب شده تا تا تلاش های هلال احمر نمود داخلی و خارجی داشته باشد و ارزشمندترین جایزه جهانی صلیب سرخ به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعطا شود.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: مشخصا کسب جایزه هانری داویدسون با تلاش های امدادگران، نجاتگران، داوطلبان، جوانان و پرسنل خدوم جمعیت هلال احمر حاصل شده است. امروز نگاه بین المللی به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به حدی رسیده است که کمیسیون تدوین برنامه های مجمع جهانی صلیب سرخ، مسئولیت کمیته تدوین مصوبات این مجمع را به هلال احمر ایران واگذار کرد. این اتفاقاتی است که برای نخستین بار است رخ می دهد که حاصل تلاش های پرسنل جمعیت هلال احمر است.

وی افزود: همچنین ذیل رهنمودهای مقام معظم رهبری و به کمک دولت مردمی و انقلابی و شخص رئیس جمهوری خدمات گسترده ای به مهاجرین و پناهجویان کشور افغانستان ارائه شد که این مهم نیز با تلاش مجموعه هلال احمر صورت گرفت و این خدمت ارزشمند نیز در جلسات متعددی که با مسئولین صلیب سرخ جهانی برگزار شد، معرفی و شناسانده شد.

کولیوند با اشاره به خدمات متعدد بهداشتی، رفاهی و آموزشی که در اختیار پناهجویان افغانستانی قرار گرفته است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در برخورد با مهاجرین کرامت آن ها را حفظ کرده و هر چه در توان داشته در اختیار ان ها قرار داده است در حالی که سایر کشورها برخورد بسیار ناخوشایندی با پناهجویان دارند. مشخصا اگر آثار تحریم های ظالمانه بر کشورمان تحمیل نمی شد، می توانستیم خدمات بهتری نیز در اختیار مهاجرین قرار دهیم. با این وجود جمعیت هلال احمر در این مسیر نقش آفرینی مهم و پررنگی داشته است و خدمات مختلفی به مهاجرین ارائه داده است.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تلاش های زیادی صورت گرفته است تا بتوان کرسی های مهمی نیز در فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر اخذ شود و در این مسیر نیز گام های مهمی برداشته شده است. این موارد تنها گوشه ای از مجاهدت های اخیر است که در این نهاد مردمی با حمایت رئیس جمهوری و با اتکا به رهنمودهای مقام معظم رهبری صورت گرفته است و تلاش می شود تا با بهره گیری از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و با بهره گیری از نیروی جوانان مومن و انقلابی مسیر پیشرفت با سرعت بیشتری طی شود.

کولیوند با اشاره به فعالیت های مهم آستان قدس رضوی گفت: امضای تفاهم با آستان قدس رضوی مشخصا می تواند یک هم افزایی بی بدیل و شتاب دهنده باشد تا بتوان به مردم، نیازمندان و محرومان در عرصه های مختلف به بهترین شکل یاری رسانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز