چرا شرکت های دانش بنیان باید مالیات بدهند؟

۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۰۹:۰۳:۰۴
کد خبر: ۱۳۳۰۰۵۴
چرا شرکت های دانش بنیان باید مالیات بدهند؟
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در مبحث مالیات نیز مشکلات موجود دیده شده و فرصت هایی داده شده که پیشنهاد می کنم شرکت های دانش بنیان این قانون را با دقت مطالعه کنند.

طی دهه های گذشته تحریم آسیب قابل توجهی به صنایع و تولید کشور زد از این جهت در اوایل دهه 80 دانشمندان ایرانی تصمیم گرفتند، برای کاهش این آسیب ها بتوانند صنایع و سایر بخش های تولیدی را با دانش بومی حتی الامکان کاهش دهند. اکنون درآغاز قرن جدید این بخش به نظر می رسد از مرحله آزمون خطا و گذشته و می تواند قدرتمند در تولیدعرض اندام کند. دانش بنیان های داخلی با اطمینان صنایع را به اعتماد به خود دعوت می کنند تا بیماری واردات و مافیای پشت آن دست از سر اقتصاد بیمار کشور بردارد. 

در این خصوص لطف اله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا رییس کمیته دانش بنیان مجلس اظهار کرد: قانون شرکت های دانش بنیان و جهش تولید در مجلس به تصویب رسیده و به زودی ابلاغ می شود که در آن مشکلات این شرکت ها در آن لحاظ شده و به جرات می توان گفت، قانونی جامع و کامل است. در این قانون به  بسیاری از مسائل این شرکت ها مانند حضور در مناقصات، فروش محصول، کمرگ، واردات و صادرات و همچنین استفاده از تسهیلات بانکی و بسیاری از موارد دیگر توجه شده است.

سیاهکلی بیان کرد: با توجه به اینکه این شرکت ها نوپا هستند،باید برخی از شاخص ها را داشته باشند تا خریدار به آن ها مراجعه و اعتماد کند. متاسفانه با شرایط کنونی این اعتماد هنوز باید و شاید، شکل نگرفته ولی در قانون یاد شده به نهاد های دولتی این اجازه داده شده که شرکت های محصول اولی نگاه ویژه ای داشته باشند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: نمایندگان مجلس و کمیسیون های مربوطه در مجلس که به هر جهتی با این قانون سروکار دارند، به ویژه کمیسیون صنایع و معادن توجه زیادی به آن کرده و در تصویب آن مشارکت و تلاش حداکثری داشته اند و امیدواریم با ابلاغ آن همه ی کسانی که در حوزه ی دانش بنیان فعالیت می کنند از ظرفیت های خوب آن بهره مند شوند.

سیاهکلی همچنین از اختصاص تسهیلات ویژه برای شرکت های دانش بنیان خبر داد و اظهار کرد: منظور از تسهیلات ویژه برای دانش بنیانی ها،تعریف صندوق هایی است که با سودهای کم به این شرکت ها برای افرایش توان مالی خود تسهیلات ارائه دهند. در واقع در این قانون تمامی امور مربوط به دانش بنیان با دقت بررسی شده و به زودی نیز ابلاغ می شود.

وی در پایان در ارتباط با پرداخت مالیات دانش بنیانی ها نیز عنوان کرد: در مبحث مالیات نیز مشکلات موجود دیده شده و فرصت هایی داده شده که پیشنهاد می کنم شرکت های دانش بنیان این قانون را با دقت مطالعه کنند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز