۳۰ درصد درآمد دولت از اینترنت صرف توسعه فیبرنوری می‌شود/ باید بار اینترنت را از دوش شبکه ارتباطات سیار کم کرد

۱۴۰۱/۰۲/۲۷ - ۲۳:۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۳۳۰۰۶۰
۳۰ درصد درآمد دولت از اینترنت صرف توسعه فیبرنوری می‌شود/ باید بار اینترنت را از دوش شبکه ارتباطات سیار کم کرد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 10 روز پیش دولت مصوب کرد که تقریبا یک سوم از درآمد خودش را از اپراتور مخابراتی صرف توسعه ارتباطات مبتنی بر فیبر نوری کند و تفاهم نامه هایی برای عملیاتی شدن این طرح بزرگ یعنی پوشش 20 میلیونی خانوار های ایرانی به امضا رسید.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره کیفیت سرعت اینترنت با توجه به افزایش قیمت آن اظهار کرد: کیفیت اینترنت با توسعه ارتباطات ثابت افزایش خواهد یافت. خانواده ارتباطات تلاش کردند تا در روز جهانی ارتباطات پروژه توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری را کلید بزنند.

وی افزود: 10 روز پیش دولت مصوب کرد که تقریبا یک سوم از درآمد خودش را از اپراتور مخابراتی صرف توسعه ارتباطات مبتنی بر فیبر نوری کند و تفاهم نامه هایی برای عملیاتی شدن این طرح بزرگ یعنی پوشش 20 میلیونی خانوار های ایرانی به امضا رسید. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد:تنها نسخه شفا بخش کیفیت و سرعت شبکه های اینترنت را توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری می دانیم.که در محل کار و منزل مردم بتوانیم سرعت های چند صد مگابیت برثانیه ای را فراهم کنیم چراکه مردم ما شایسته استفاده از چنین سرعت هایی هستند و ما در دولت و بخش خصوصی نیز شبانه روزی در تلاشیم تا بستر این امر مهم را برای مردم فراهم کنیم و در این دوره گذار طبیعی است که مردم از این سرعت رضایت نداشته باشند.

زارع پور با اشاره به اینکه این مشکل چند ساله است و در طی چند سال گذشته از نظر سرعت ارتباطات ثابت جز کشور های آخر لیست بودیم خاطر نشان کرد:این در حالیست که از نظر سرعت ارتباطات موبایل نزدیک میانگین جهانی هستیم اما این سرعت شایسته مردم نیست و درحال تلاشیم که در هر دو حوزه سرعت  ارتباطات را بالا ببریم.

وی درباره برنامه وزارت ارتباطات برای افزایش سرعت اینترنت موبایل عنوان کرد: ما باید بار را از روی دوش شبکه ارتباطات سیار برداریم چراکه این شبکه برای این حجم از تقاضا طراحی نشده است. قصوری در گذشته صورت گرفته و به حوزه ارتباطات ثابت پرداخته نشده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه در کوتاه مدت اقدامات زیادی را برای افزایش کیفیت ارتباطات سیار پیش بینی کردیم گفت: ازجمله اقدامات در این زمینه می توان به واگذاری فرکانس که سال گذشته انجام شد اشاره کرد و در حال حاضر در حال پیگیری هستیم که اپراتور ها این فرکانس را عملیاتی کنند همچنین واگذاری فرکانس جدید را دستور کار قرار دادیم که عملیاتی شدن باید توسط بخش خصوصی و اپراتور ها انجام شود.

وی در پایان تصریح کرد:در ماه فروردین و اردیبهشت طبق اعلام اسپید تست ایران در سرعت ارتباطات ثابت و سیار یک پله ارتقا یافته است اما آنچه که مردم تجربه می کنند رضایت بخش نیست.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز